Header - H1 yel.jpg Header - Kinderen.jpg Header - Myra terras.jpg Header - Myrasokken senior.jpg Header - Publiek 1.jpg

Wedsecretariaat

HV Myra heeft twee wedstrijdsecretariaten, een voor de jeugd en een voor de senioren:

Jeugd - Bas Gevers 

Senioren - Ellen Hogguer

De wedstrijdsecretarissen vervullen een cruciale rol binnen de vereniging. Zij houden zich bezig met de volgende taken:


Wat doen de wedstrijdsecretarissen niet?


Je kunt de wedstrijdsecretarissen altijd mailen als je een vraag hebt, maar check voordat je dat doet onderstaande handige informatie:

Wedstrijdschema

Jeugd
Voor de jeugd staat het wedstrijdschema staat minimaal 9 dagen voor de wedstrijd online. Na publicatie wordt het schema in principe niet meer aangepast. Teambegeleiders kunnen verzoeken met betrekking tot de indeling van uit- en thuis-wedstrijden doorgeven aan de wedstrijdsecretaris (graag niet zelf contact opnemen met de tegenpartij of Districtskantoor). 

Senioren
Voor de senioren staat het wedstrijdschema minimaal 14 dagen voor de wedstrijd online. Ook dit schema wordt in principe niet aangepast. Verzoeken dienen dus op tijd worden ingediend. Senioren  mogen zelf een verzoek bij het wedstrijdsecretariaat van de tegenstander indienen, mits Ellen Hogguer in cc wordt gezet. 

Voor zowel junioren als senioren geldt dat eventuele wensen minimaal 3 weken van tevoren moeten worden doorgegeven. Houd er rekening mee dat een verzoek soms niet gehonoreerd kan worden. Wedstrijden mogen na overleg met de wedstrijdsecretaris en de tegenpartij eerder dan de vastgestelde datum gespeeld worden, maar nooit later.

Aanvangstijden thuiswedstrijden 
  1. Jongste Jeugd: de wedstrijden zijn altijd op zaterdag en beginnen meestal tussen 09:00 en 11.00 uur. 8-tallen spelen nooit op veld 1, dit omdat de benodigde cirkels daar niet aanwezig zijn.  
  2. Junioren: de wedstrijden beginnen tussen 1130 en 17.30 uur. In principe beginnen we dag met de D-wedstrijden, gevolgd door de C-teams, dan de B-teams en als laatste de A-teams.  
  3. Senioren: op zondag worden alle wedstrijden tussen 09:00 en 17:45 uur ingepland.
Indelen van wedstrijden
Bij het indelen van de wedstrijden voor de competitie (welk team speelt hoe laat op welk veld) moet het wedstrijdsecretariaat rekening houden met (veel) afspraken die gemaakt zijn en worden:

- met o.a. KNHB (standaard aanvangstijden)
- coaches in verband met het regelen van invallers
- jeugdspelers/speelsters die coach zijn van een team

Bij de indeling wordt zoveel mogelijk gelet op een evenwichtige verdeling wat betreft veld (teams gelijkmatig over de velden verdelen) en tijd (vroeg versus laat). Een belangrijk criterium voor de indeling is de aanwijs van scheidsrechters en het plannen van de bardiensten. 

Verzoeken voor het spelen op een bepaald veld en/of tijd dienen zo vroeg mogelijk ingediend te worden, maar minimaal drie weken tevoren. 

Verzoeken voor het spelen van uitwedstrijden op een bepaalde tijd is mogelijk en het wedstrijdsecretariaat kan hierin een rol spelen, maar de ontvangende vereniging is en blijft de uiteindelijke beslisser.

Verzetten van wedstrijden
Te weinig spelers is geen geldige reden voor het afgelasten van een wedstrijd. De coach of aanvoerder is verantwoordelijk voor het wel of niet doorgaan van de wedstrijden. De coach of aanvoerder moet altijd proberen om invallers uit andere teams te regelen. Voor de jeugd kan eventuele ondersteuning hierin door de betreffende categorieleider worden verzorgd. In de senioren regelt men het ofwel via de TC (top) ofwel onderling (breedte). 

Mocht de wedstrijd echt niet gespeeld kunnen worden neem dan zo snel mogelijk contact op met het wedstrijdsecretariaat voor het verzetten van de wedstrijd. Er hangen consequenties (boetes en/of punten in mindering) aan het niet spelen van een wedstrijd zonder legitieme reden.

Afgelastingen
Afgelastingen worden door de wedstrijdsecretarissen via LISA per sms doorgegeven aan de betreffende teams en komen tevens op de website. Zorg dus dat alle contactgegevens correct in LISA staan. Bij winterse omstandigheden of overvloedige regen wordt aangeraden voor vertrek de website te raadplegen. 

Oefenwedstrijden

Digitaal Wedstrijdformulier (DWF)
Per wedstrijd vullen beide teams hun teamgegevens in op het digitale wedstrijdformulier (DWF). De scheidsrechters dragen zorg voor overige gegevens, zoals de wedstrijduitslag en eventuele kaarten die zijn gegeven. Het DWF dient op dezelfde wedstrijddag te zijn ingevuld en geaccordeerd door coaches/aanvoerders en scheidsrechters.

Hoe gaat het invullen in zijn werk? - vóór de wedstrijd 
De begeleider of coaches van beide teams vullen de namen van de spelers/speelsters in op het DWF. Dit kan vanaf de donderdag voorafgaand aan de wedstrijd, tot uiterlijk het tijdstip van aanvang. Let op: teams die met rugnummers spelen zijn verplicht de juiste rugnummers bij de betreffende spelers in te vullen.

Hoe gaat het invullen in zijn werk? - ná de wedstrijd 
De scheidsrechters vullen na afloop van de wedstrijd het DWF in en noteren:
- De einduitslag
- De gele en rode kaarten die gevallen zijn gedurende de wedstrijd
- Eventuele opmerkingen
- De begeleider, coach of aanvoerder van beide teams accorderen nadat de scheidsrechters het DWF hebben ingevuld het DWF.

HANDIGE LINKS

Spelregels

- Alle spelregels zijn te vinden op de website van de KNHB
- Check hier de spelregels van de 3-tallen
- Check hier de spelregels van de 6-tallen
- Check hier de spelregels van de 8-tallen
- Check hier de spelregels van de 11-tallen

Speeldagenkalender
De speeldagenkalender word aan het begin van elk seizoen door Districtskantoor gepubliceerd. De huidige versie is HIER te vinden. 

De speeldagenkalender voor seizoen 2016-2017 is inmiddels ook te lezen, maar let wel op, dit kan nog veranderen! Kijk HIER voor meer informatie. 

Toernooien
Alle aangemelde toernooien zijn te vinden op de website van hockey.nl


 

Twitter