G-hockey

Sinds april 2000 kent HV Myra een heuse G-hockey afdeling, oftewel hockey voor mensen met een (lichte) verstandelijke beperking. Inmiddels is deze groep uitgegroeid tot rond de 45 spelers in de leeftijd van 8-42 jaar. Myra is trots op deze speciale groep binnen de club.

Training

De training wordt begeleid door enthousiaste Myra trainers die de spelers allerlei hockeyvaardigheden en slimme hockeytrucjes aanleren. In hun mooie door Mean Well gesponsorde trainingspakken beginnen de spelers elke zaterdag om 10:00 uur met een gezamenlijke warming-up, waarna ze met hun eigen team en trainer allerlei oefeningen doen. Ze leren hierbij veel verschillende dingen zoals verdedigen, aanvallen, samenspel en trucjes, net als de andere teams van Myra. De training wordt afgesloten met een partijtje om al het geleerde in de praktijk te brengen. Heel bijzonder en fijn dat er ieder seizoen weer jeugdleden en jonge senioren komen helpen bij het geven van de training en het coachen van de wedstrijden.

Competitie

Er wordt vanuit de KNHB ook al jaren een echte Parahockey-competitie gespeeld. Myra speelt dit seizoen (2022/2023) mee met vier teams. De G1 speelt als achttal en de andere drie teams zijn zestallen. Er zijn 8-10 competitiedagen per seizoen. Er wordt fanatiek gespeeld, maar ook altijd heel sportief. En het is altijd erg leuk om de tegenstanders te ontmoeten.

Ook hebben we op Myra nog onze trainingsgroep G5. Daar zitten nieuwe/jonge kinderen in en spelers die (nog) geen competitie spelen. De G5 heeft naast wekelijkse training op zaterdagochtend af en toe ook een gezamenlijke training en een klein oefenwedstrijdje tegen beginnende G-teams uit de buurt.

Andere activiteiten

Naast training en competitie zijn er ook regelmatig leuke toernooien. Wij zijn erg trots op ons eigen Paas-Hock-Ei-toernooi, jaarlijks op Paaszaterdag en in 2023 alweer de 17e editie. Ieder jaar zeer druk bezocht en zeer geslaagd. Fijn is dat er altijd veel vrijwilligers zijn vanuit Myra die op deze dag komen helpen met bardienst, klaarmaken van lunch en fluiten van de wedstrijden.

Verder doet Myra altijd mee aan de Nationale Special Olympics, eenmaal in de twee jaar georganiseerd en een weekend vol hockey, feest en plezier. De volgende editie is in 2024. Verder doen de teams ieder jaar een leuk teamuitje per team en hebben we met de hele groep altijd een leuke seizoen afsluiting.

Kortom, G-hockey op Myra bestaat uit veel hockey en sportiviteit, waarbij ook ruimte is voor gezelligheid en leuk feestje!

Nieuwe leden in leeftijd van 7-18 jaar zijn altijd welkom! Voor spelers buiten deze leeftijdsgroep is overleg mogelijk. Voor meer informatie kun je een mailtje sturen naar [email protected] of bellen naar 06-28263228.

Video van 16 april van het Paas-Hock-Ei toernooi in 2022:

Video van de 10e editie Paas-Hock-Ei Toernooi

Video van de sponsor van de G-hockeyers: Mean Well