Over LISA

LISA staat voor Leden Informatie Systeem Almere. Het is een Content Management Systeem (CMS) gebaseerd op de ledeninformatie van een vereniging. Alle informatie over een lid staat in het systeem. Denk daarbij aan:

-  Naam, adres, woonplaats (NAW-gegevens)
-  Telefoonnummer(s)
-  E-mailadres
-  Geboortedatum
-  Datum van inschrijving
-  Soort lidmaatschap
-  Het team waar je in speelt
-  De vrijwilligersfunctie die je bekleedt
LISA synchroniseert de beschikbare informatie van de KNHB met onze website.

Je kunt als Myra lid inloggen op een apart, afgeschermd gedeelte op de website. Klik direct op de link, of navigeer via het hoofdmenu (Inloggen). Je logt in met jouw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord. Het is dan ook in je eigen belang dat jouw gegevens en, indien van toepassing, die van jouw kinderen goed in het systeem staan. Op die manier kunnen wij jullie direct benaderen met een informatiemail, maar ook wijzigingen (speellocatie of -tijd bijvoorbeeld), afgelastingen of calamiteiten doorgeven.

Als je bent ingelogd zie je een zogenaamd 'dashboard'.  Hierop staat jouw agenda, directe links naar jouw gekoppelde teams en een selectie nieuwsberichten. Binnen het dashboard kun je nog verder navigeren in een apart menu:
  1. Ik - met daarin jouw persoonlijke kalender, facturen en overzicht van jouw gegevens.
  2. Club - handige informatie over trainingsschema's, (andere) teams, belangrijke documenten, etc.
  3. Team - hierin staat alle informatie over jouw team, van een overzicht van een ieders aanwezigheid bij de wedstrijden en trainingen tot het bedrag dat iedereen in de (bier)pot heeft gestort. Ook kun je direct een mail sturen aan je hele team.
Instellingen
Je kunt je eigen profiel ook een stukje persoonlijker maken. Je kunt een profielfoto uploaden en iets over jezelf vertellen. Je kunt er dan ook voor kiezen of je je eigen profiel (semi) openbaar maakt voor andere ingelogde leden. Doorloop daarvoor de volgende stappen:
  1. Log in in 'Mijn Myra'
  2. Klik rechtsboven in de pagina, onder jouw naam op 'profiel'
  3. Klik op 'bewerk' als je iets wilt wijzigen of toevoegen (e-mail adres of telefoonnummer). Ook je wachtwoord kun je onder je profiel wijzigen. Klik dan op 'wachtwoord wijzigen' in plaats van 'bewerk'.
  4. Klik op 'bewaar' als je klaar bent.
Sommige gegevens kun je niet zelf wijzigen, bijvoorbeeld je gewone adres. Stuur in dat geval een e-mail naar [email protected] met daarin de wijzigingen en/of toevoegingen, dan kunnen wij het voor jou aanpassen.

Profiel
Jouw persoonlijke profiel is alleen toegankelijk voor jezelf en - als je het openbaar maakt - voor ingelogde leden. Je moet eerst je profiel maken/wijzigen. Om je gedownloade foto(‘s) openbaar te krijgen voor andere leden, moet je in je tekstprofiel iets neerzetten van ten minste 10 tekens. Een smiley alleen is bijvoorbeeld niet voldoende en het is natuurlijk leuk als je hier iets over jezelf vertelt. Om je foto zichtbaar te maken voor anderen, klik je bij je instellingen op 'Ja' bij vraag 1 en vraag 3. Klik daarna wel op OK, anders blijft de oorspronkelijke optie ('Nee') staan. Bij de volgende keer inloggen, zijn je instellingen aangepast.

Verjaardag
Je kunt je geboortedatum ook openbaar maken. Wie weet ontvang je dan wel allemaal leuke felicitaties van je clubgenoten!

Locator
De locator is een hele handige optie in LISA. Als je je postcode openbaar maakt in je profiel, kun je kijken of je kunt carpoolen of hulp kunt krijgen bij het naar en van je wedstrijden te rijden. Zie de toelichting bij Locator als je hierop klikt in het linkermenu.

Wedstrijdverslagen
Hoe leuk is het als al je clubgenoten kunnen lezen hoe je team het afgelopen weekend heeft gespeeld? Als je ingelogd bent op de website, dan kun je onder het menuonderdeel 'persoonlijk' de teams vinden waar jij aan bent gekoppeld. Klik op het team waar je een verslag van wilt uploaden, zodat je op de teaminformatiepagina terecht komt. Onderaan de pagina vind je een kader met de uitslagen van je team. Op de regel met de betreffende datum klik je op 'invoer'. Hier kun je je verslag uploaden, welke dan ook automatisch op de website komt te staan.

Wachtwoord vergeten?
Stuur een mail naar [email protected] en vraag een nieuw wachtwoord aan (vergeet niet je naam, achternaam en teamnaam mee te sturen). Wanneer je je wachtwoord kwijt bent, maar wel je lidnummer weet, krijg je bij verkeerd intypen van je wachtwoord een mededeling. Als je dan op ‘hier’ klikt, krijg je meteen je wachtwoord toegestuurd op het mailadres wat je het opgegeven