Heren 03 - AH & BC H9: 5 - 4

Gespeeld op: 3-3-2024

Myra H3 – Amsterdam H5: tweede helft Duits begonnen
ODZ: het verslag van de grote namen

Lezer,
Ik neem u mee naar zondagochtend rond een uur of 11:30. Op de middellijn een opstootje, rond de strafbalstip een verloren scheenbeschermer. Arbitrage in opperste paniek; een zwaarbevochten corner. In de verte sirenes.

Nu ik dit verslag beginnen ben in medias res, zoals het de literaire grootheid die uw scribent is, betaamt, tijd voor serieuze dingen. Shakespeare (ook al zo’n grote naam) schreef over het eind van het midden; nu het begin van het eind van de competitie zich aandient en we daadwerkelijk richting einde gaan bewegen wordt ons bijna wekelijks gevraagd hoe de ranglijst er bij staat. Welnu: de knappe koppen van Het Derde gaan soeverein aan kop in de Eerste bondsklasse C. Of D, dat weet eigenlijk niemand zeker. In ieder geval: koplopers dus! De mannen van Xenios zijn in achtervolging, maar Fletiomare heeft een – op het oog – onoverbrugbare achterstand van 9 punten opgebouwd. Daarachter een vrij grote middenmoot die eigenlijk nu al weet de rest van de competitie voor de baard van de keizer te spelen.

Met een teamweekend vers in het achterhoofd (en overigens ook in de hamstrings en lever) staat Amsterdam voor de eerste retourwedstrijd op de planning. Met een voorbereiding die niet optimaal was, leek Sjoerd gelijk te krijgen. Aan de andere kant zijn er zeker 6 spelers die tweemaal op het veld hebben gestaan voordat de competitie weer werd hervat. Uit op Amsterdam werd een eclatante 6-4 zege binnengehaald (en heel veel brave honden gespot). Datzelfde Amsterdam bezet ondertussen een respectabele 4e plek in de competitie, dus met een beetje fantasie zou je afgelopen zondag een topduel kunnen noemen. Op een topwedstrijd leek het niet nadat Amsterdam binnen 20 minuten een 3-0 voorsprong op wist te bouwen, waar Myra weinig tegenover kon zetten. Een handvol onbenutte kansen over en weer en een ziedend harde corner van B maakte dat we met 1-3 de rust in gingen.

Goede plannen ten spijt was het dan binnen luttele minuten Amsterdam dat de score uit wist te breiden tot 4-1 en daarmee kon meteen het spelplan overboord worden gegooid. Welnu, ik hoor u denken ‘scribent, die panieksituatie die werd geschetst in de (overigens uitstekende) inleiding nadat jullie 4-1 achter staan, dat moet een monsterverlies betekenen!’. Mijn antwoord zou zijn dat niets minder waar is, oh lezer. De mouwen werden opgestroopt, het geklaag werd (op één groene kaart na) even uitgesteld tot in het clubhuis, en de doelpunten begonnen te rollen. Met Menne achterop, links, rechts, onder, boven, maar vooral voorop in de strijd is het Aad die een het sprankje hoop terug bracht. Daarna Ed die met een eenarmige backhandlob over de uitglijdende keeper de aansluitingstreffer binnen prikt. Met nog een krappe 6 minuten te spelen is het Menne die de gelijkmaker op de borden weet te zetten en met minder dan 3 minuten te spelen zijn we dan eindelijk weer aanbeland bij de slotsituatie. Een corner, waarvan sommigen zeggen dat het helemaal geen corner was, maar anderen een strafbal op z’n plaats vonden, werd nogmaals tergend hard benut door Barend. Later wist de beste man te verklaren dat de zwakke hoek van de keeper ‘een schot op doel’ is. Sommigen zouden dit een onterechte overwinning noemen. Andere gooien het op veerkracht. Het enige dat wij weten is dat we dit al een hele competitie aan het doen zijn en geen enkele reden hebben om te twijfelen aan dat we de komende 9 potjes gewoon met 1 doelpunt verschil gaan winnen.

Hoe staat het dan met de rest van de poule? Het eerder genoemde Fletio (niet te verwarren met de nieuwe hobby van FamkeLouise) verloor afgelopen zondag van Maarssen, waarna de onoverbrugbare afstand nog onoverbrugbaarder is geworden. Snapt u het nog? Slechts twee ploegen strijden om de titel Myra en Xenios mogen het onderling gaan uitvechten. Dat gaan we dus komende zondag doen; Xenios-uit staat op het programma en daarmee wordt de Super-Sunday gestart met een uitduel. We zien u langs de lijn.

Andere verslagen

Tegenstander Datum