Dames 1 Okt

Myra Dames 1 - Venlo Dames 1 13/10

Nieuws afbeelding Lieve trouwe supporters,

De spannende wedstrijd tussen de nummer 3 en 4 van onze competitie stond op het programma afgelopen zondag. Wij kregen Delta Venlo op bezoek en zeiden al tegen elkaar in de kleedkamer, winnen moet erin zitten, ‘kan geweun’. Helaas zat het geluk niet aan onze zijde dit weekend want ondanks alle mooie acties en kansen die we hebben gehad, hadden we te veel moeite met hem echt over de doellijn heen te krijgen. Tijdens de voorbespreking werd ons duidelijk gemaakt dat het zeker geen makkelijke wedstrijd zou worden en dat het best pittige meiden zouden zijn. Maar ook dat wij tegen betere tegenstanders zelf ook beter spelen. Dus de focus lag op het laten zien van ons eigen spel.

We zijn de wedstrijd gelijk goed gestart. De druk stond hoog en de passing zat er lekker in. Zo leidde een goeie bal van Leo naar Ellis, die hem in een keer door kaatste naar Juul tot de eerste strafcorner van de wedstrijd. Een goeie sleep van Suus die gekraakt werd door de keeper van Venlo, bracht ons een lange corner waar wij ons gelijk weer mee konden laten zien. Dit keer weer met een door gekaatste bal met een gevaarlijke kans die net buiten de palen gaat.

Tuurlijk hebben wij ook aanvallen tegen gehad van Venlo. Maar deze werden goed opgelost door de sterke verdediging van het hele team, zelfs Marlinde vond haar roeping als verdediger, en natuurlijk de reddingen en de druk van Ert, waardoor alle ballen van Venlo naast het goal eindigden.

Na een korte pauze schroeven we de druk nog wat verder op en komen er steeds meer kansen. Zo onderschept Marlinde de bal mooi op de middenlijn en wordt binnen 2 passes Fien bereikt in de cirkel die hem net niet lekker raakte.

Na al deze goeie druk stonden we een kort moment niet goed op te letten en schoot er een balletje door. Dit resulteerde in een 2 vs. 3 die wij zo veel mogelijk hebben vertraagt maar eindigde toch is een strafcorner tegen. Venlo speelde een variant waar uitstekende druk op werd gezet door de 2e uitloop Brit, maar Venlo schoot hem toch nog binnen en zo kwamen we 0-1 achter na de 30ste minuut.

De onderschepping van Venlo in het 3e kwart leidde bijna tot de gevaarlijke situatie van twee aanvallers van Venlo tegen Erin, maar Leo was niet van plan dit toe te laten en moest en zou hier een stokje voor steken. Of beter gezegd een stokje tegen aan steken, want Leo gaf de aanvaller een klein duwtje met haar stick in de rug waarna zij viel. Maar gelukkig allemaal buiten de cirkel dus leidde deze actie tot een gele kaart en een strafcorner tegen, die er gelukkig goed uit werd gelopen.

Aangezien wij in het 4e kwart nog steeds 0-1 achter stonden besloten de coaches Erin eruit te halen en met 11 veldspelers te gaan hockeyen om de druk op Venlo nog iets te verhogen. In het verleden heeft dit vaak tot een goal voor ons gezorgd. Helaas hadden wij het lot niet in handen en werd er in de laatste minuut een tegendoelpunt gemaakt. En zo eindigde de wedstrijd in een 0-2 verlies.

Gelukkig heeft deze tegenslag niets gedaan voor onze stand in de poule dus staan wij nog steeds op de 4eplek. De afstand is wel iets groter geworden tussen ons en de nummer 1, 2 en 3 maar dat zal ons zeker niet tegenhouden om de strijd aan te blijven gaan en een plekje omhoog te bemachtigen. Wij gaan ons weer goed focussen deze week op de volgende wedstrijd, a.s. zondag 12.45 uur op HBS uit samen met Heren 1. Hopelijk zien we jullie daar! En om het allemaal toch nog met een leuk gevoel af te ronden hebben wij deze zondag een hele originele en leuke mop gehoord van de mini’s; Waarom mag een boom niet hockeyen? Omdat hij geschorst is. Tot volgende week!

Hoofdsponsors