Familieberichten Mei

In Memoriam: Jos Vlek

Nieuws afbeelding Op 13 april jl. is ons zeer bekende en dierbare Oud Lid en Lid van Verdienste Jos Vlek op 74 jarige leeftijd overleden.

De familie Vlek was en is nog steeds, één van de zeer oude en bekende Myra families.
Hans Vlek senior, een broer van Jos en helaas niet meer onder ons, was altijd zeer actief op Myra.
De tweede generatie Peter en Hans zijn beide in de voetsporen van hun vader Hans getreden en inmiddels spelen ook hun drie zonen, de derde generatie Vlek mannen, in onze jeugd teams.

Ongeveer 5 jaar na de oprichting van MYRA, in 1954, werd Jos lid van onze vereniging.
Na eerst een aantal jaren in de junioren gespeeld te hebben ging hij op zijn achttiende naar Heren I waarin hij tot zijn 38ste heeft gespeeld. Zijn kenmerkende speelstijl, hij speelde met zijn handen verkeerd om, zorgde ervoor dat hij zowel bij tegenstanders als bondsscheidsrechters veel bekendheid genoot. Na nog enkele jaren bij Veteranen A te hebben gespeeld moest hij noodgedwongen stoppen vanwege slijtage aan de knieƫn. De eerste keiharde kunstgrasvelden hebben hier zeker een rol in gespeeld..

Eind 1970 heeft Jos op Myra ook zijn grote liefde Anny Lochtenberg ontmoet.
Zodat hun zoons Wouter, Bart en Joost al op vroege leeftijd konden gaan hockeyen hebben Jos en Anny begin jaren tachtig de afdeling voor de jongste Myra jeugd opgezet. Het bleek een belangrijk moment in de historie van Myra want het zorgde destijds voor een grote toename in het ledenaantal. Naast het hockey gebeuren organiseerden Jos en Anny  ook andere zaken voor de jeugd. Feestjes, optredens, playback shows, toernooien en nog veel meer.

Als wij, de vele hockeymaatjes en vrienden, aan Jos denken, zeggen we gelijk:
Liefdevol, eerlijk, gezellig, altijd opgewekt en hulpvaardig, kortom mooi dat we hem hebben mogen leren kennen.

In 2014 hebben Jos, zijn zoons, hun partners en kleinkinderen helaas afscheid van hun geliefde Anny moeten nemen.
Nu 10 jaar later heeft ook Jos van iedereen afscheid moeten nemen.

Om in zijn woorden te spreken :
Het is mooi geweest en hopelijk tot ziens!

Lieve Jos, bedankt voor alle mooie momenten,

Met liefs
Je vrienden.