Familieberichten Feb

In Memoriam Kees Nooij

Nieuws afbeelding Op 5 februari jl. ontvingen wij het droevige nieuws dat Kees Nooij op 74-jarige leeftijd is overleden!

Bij sommige leden, en zeker bij oud-leden en oude Myra families zeer bekend, maar bij latere leden niet, aangezien Kees al heel veel jaren geen lid meer was en zelden nog op Myra kwam.

De familie Nooij was vanaf de zestiger jaren tot de jaren negentig een begrip op Myra. Kees zijn zuster Willi kwam als eerste op vijftienjarige leeftijd in 1962 op Myra hockeyen. Al snel daarna in 1963 volgden haar broers Kees en Paul, destijds nog voetballers op RKVIC. En daarna hun vader Gerard Nooij omdat zijn zoons, om in zijn woorden te spreken, van zijn geliefde voetbalsport overgelopen waren naar de hockeysport. Maar Gerard werd in 1968 toch interim-voorzitter en daarna voorzitter tot 1972.

Kees begon zijn hockey carrière op veertienjarige leeftijd in Jongens B, daarna Jongens A en vervolgens Heren I. Daar heeft hij tot zijn vijfendertigste in gespeeld. Vervolgens nog 2 jaar in Heren 3 om daarna met nog een paar Oud Heren I spelers een Veteranen elftal op te richten, waar hij nog 5 jaar in heeft gespeeld.

Binnen de vereniging was hij heel actief en heeft hij, met de voor hem zo kenmerkende energie en enthousiasme, vele functies bekleed.

In de jaren zeventig was hij als coach van Meisjes A zeer geliefd. En ook daarna als
trainer van de jongste jeugd, destijds op zaterdag.

Vice-voorzitter, TC Senioren, Organisatie Familietoernooi en Feestcommissie, hij pakte van alles op en Myra was dan ook in de weekenden zijn huiskamer.

Kees was een zeer positief mens, maar helaas heeft hij in zeer korte tijd van dat mooie leven, waar hij zo van genoot, afscheid moeten nemen.

Wij wensen zijn vrouw Ingrid, zijn dochter Irene, zijn kleinkinderen Katja, David en
Teun en verdere familie heel veel kracht toe met het verwerken van dit verlies.

Vaarwel lieve Kees,

Je Myra vrienden