Algemeen Sep

Coronavirus: gedragsregels KNHB en belangrijkste adviezen uit het sportprotocol

Update 1 september: De KNHB heeft voor het spelen van competitiewedstrijden een aantal gedragsregels opgesteld. Deel dit artikel binnen jouw team, zodat iedereen hiervan op de hoogte is! Alleen met elkaar zorgen we ervoor dat we competitie kunnen blijven spelen!

Daarnaast is er een algemeen sportprotocol opgesteld door NOC*NSF met daarin de actuele maatregelen rondom het coronavirus die gelden voor de sport. Op de website van de KNHB is een speciale pagina ingericht met daarin alle actuele informatie en verwijzingen naar dit protocol en veelgestelde vragen.

Het is voor iedereen raadzaam om het protocol en deze veelgestelde vragen een keertje door te nemen. Zo is iedereen op de hoogte van de richtlijnen en kan zich dan ook aan de adviezen houden.

Voor het gemak lichten we een paar van de meest relevante richtlijnen voor jullie uit. Om een bijdrage te leveren aan de bestrijding van het coronavirus is het belangrijk dat wij deze richtlijnen en adviezen allemaal zoveel mogelijk naleven. We rekenen op jullie!

Houd je nog altijd aan de basisregels:
  •    blijf thuis bij klachten thuis en laat je testen;
  •    houd 1,5 meter afstand van anderen;
  •    was vaak je handen en hoest en nies in je elleboog;
  •    vermijd drukke plekken.

Daarnaast graag jullie aandacht voor het volgende:

• Neem je eigen bidon mee naar de training of wedstrijd.
  • Hesjes mogen weer gebruikt worden, maar deze moeten na ieder gebruik gewassen worden.
  • Alleen tijdens de sportactiviteit mag je bij elkaar in de buurt komen. Ben je niet aan het sporten? Dan moet je 1,5 meter afstand houden. Dus ook tijdens de bespreking, in de rust en langs het veld!
  • De kleedkamers zijn gesloten. Houd je aan de routing en instructies.
  • Draag een mondkapje als je bij mensen uit een ander huishouden in de auto stapt.
  • Kom je kijken naar een wedstrijd? Houd altijd 1,5 meter afstand van anderen.
  • Krijg je klachten tijdens je training of wedstrijd? Ga meteen naar huis en laat je z.s.m. testen.