Bestuur Jun

Graag stellen we aan je voor …

…de beoogde nieuwe voorzitter van jullie eigen Myra! Tijdens de ALV op 16 september 2020 zal ik na meer dan 6 jaar aftreden als voorzitter. Afgelopen maanden is er door het Bestuur gezocht naar een geschikte voorzitter om het stokje aan over te dragen en wij denken deze te hebben gevonden in de persoon van Mette Reitsma.
Mette is een bekend gezicht op Myra en reeds een actieve vrijwilliger en om haar beter te leren kennen, stellen we haar bij deze alvast aan je voor. We hebben haar aan een klein vragenvuurtje onderworpen zodat jullie weten wie je straks voor je hebt.

Groet vanuit het Bestuur,
Nils Mulder

Wie ben je?

Naam: Mette Reitsma
Beroep: verbeter en verandermanager (als zelfstandig ondernemer)
Myralid sinds: trimhockey sinds 2015 en Ouderlid sinds 2013
Beoogde bestuursfunctie: voorzitter van deze mooie vereniging

Wat doe je in het dagelijks leven?

Mette: Ik woon in Amstelveen Middenhoven samen met mijn man Ray en dochter Belize, die ook bij Myra hockeyt. In mijn dagelijks leven ben ik ondernemer. Dit ben ik in 2019 geworden omdat ik houd van uitdagingen en afwisseling. Momenteel ben ik twee dagen per week projectmanager van een innovatieproject voor de provincie Noord-Holland. Daarnaast heb ik diverse andere opdrachten op het gebied van organisatieadvies, coaching en trainingen. Afgelopen drie jaar ben ik ook zo’n acht uur per week bezig geweest met de organisatie van TEDxAmstelveen, een jaarlijks evenement georganiseerd door vrijwilligers.

Wat doe je momenteel bij Myra?

Mette: Elke vrijdagavond sta ik op het hockeyveld met een leuke groep van trim hockeyers. Op zaterdag coach ik het team van mijn dochter Belize. Daarnaast ben ik Barcoördinator op zaterdag. Ik houd wel van gezelligheid.

Waarom wil je een bestuursfunctie bekleden?

Mette: Myra biedt mij al jaren plezier en ontspanning. Ik vind dat we hier met z’n allen als leden verantwoordelijk voor zijn. WIJ zijn Myra en WIJ maken Myra. Bij de organisatie van TEDxAmstelveen zet ik een stapje terug, waardoor ik tijd en ruimte heb om ander vrijwilligerswerk op te pakken. Graag wil ik samen met de rest van het bestuur - maar vooral ook met alle leden - kijken of we nog meer plezier en uitdaging kunnen brengen, zowel in de sport, in de teams als in de vereniging zelf.

Wat hoop je dit seizoen en op langere termijn, voor elkaar krijgen in die rol?

Mette: WIJ zijn Myra. Als ik in september door de leden wordt gekozen als voorzitter, wil ik in mijn eerste 100 dagen zoveel mogelijk in gesprek met verschillende leden om te horen wat zij denken dat nodig is. Natuurlijk zal ik jullie na en tijdens deze 100 dagen informeren over de uitkomsten en acties. Aandacht besteden aan ledenbehoud, ledentevredenheid en contact houden met oud-leden vind ik enorm belangrijk.

Maar natuurlijk heb ik ook al een aantal verbeterdoelen. Ik wil me richten op plezier hebben en gezamenlijk verantwoordelijkheid nemen. Het is gemakkelijker om vrijwilligers te vinden als het leuk is. Vergaderingen zijn leuker als ze effectief en goed voorbereid zijn. Daarnaast zou ik graag de ALV meer aankleden. De ALV moet hét moment voor leden zijn om mee te denken – en beslissen - over de vereniging.

Heb je een boodschap voor de Myraleden?

Mette: WIJ zijn Myra! Laten we trots zijn op onze club en onze prestaties. Met plezier genieten van de sport en de gezelligheid in ons clubhuis. En altijd respect hebben voor elkaars ideeën en standpunten. Als voorzitter zou ik straks formeel eindverantwoordelijk zijn, maar dat betekent niet dat jullie als leden en ouderleden niet ook verantwoordelijkheid zijn en initiatief kunnen nemen. Er is genoeg ruimte om zelf nieuwe ideeën op te pakken en knelpunten op te lossen. Ik kijk ernaar uit om het samen te doen.