Dames 1 Mei

Qui Vive Dames 1 - Myra Dames 1 19/5

Lieve Supporters,

Zondag 19 mei speelden wij uit tegen Qui Vive. Een tegenstander die volgens de stand in de competitie de betere zou moeten zijn (zij staan 4e en wij 9e). Maar daar deinzen wij niet voor terug. We hebben al vaker laten zien dat we goede tegenstanders aan kunnen, bijvoorbeeld in de wedstrijden tegen Overbos en Phoenix (3-3 en 2-2).

Om 12:45 uur stonden we opgewarmd op het veld en klaar om te starten.
We kwamen goed uit de start blokken. De eerste tien minuten waren wij de betere ploeg. We creëerden veel kansen maar scoren lukte ons helaas niet.

Na de eerste 10 minuten werden we minder gevaarlijk. Het spel bleef hangen tussen de drieëntwintig meter lijn van ons en die van de tegenstander. Zowel wij als Qui Vive konden niet echt een gevaarlijke aanval opzetten. We kwamen niet door elkaars verdediging heen. In de rust was de stand dan ook nog steeds 0-0.

Na de rust hervatte het spel zich op dezelfde manier. Het was lastig om balbezit te houden en doorbraak en te maken. De tegenstander koos er in de tweede helft voor om lage druk te zetten, wat betekende dat we achterin de bal zonder druk konden rond spelen.

Halverwege de tweede helft kregen we een strafcorner mee. Onze assistent coaches Neline en Thomas hadden de vorige strafcorners geanalyseerd. Ze hadden gezien waar de ruimte lag en op basis van hun feedback is onze strafcorner uitgevoerd. De strafcorner werd aangegeven naar kopcirkel, gelijk naar rechts gepasst (want daar lag de ruimte), een harde flats van Stam richting goal en een prachtige tip-in van Ots. 1-0 voor Myra!

De tegenstander schakelde gelijk om van lage druk naar hoge druk en kregen kansen. We wisten een tegen doelpunt te voorkomen en namen de 1-0 overwinning mee naar huis!

De glitter ging deze week naar Charlie. Charlie speelde midmid. Ze leverde de hele wedstrijd veel energie en was goed aanspeelbaar. Ook bij balverlies stond Charlie gelijk klaar om te verdedigen.

Nog twee wedstrijden te gaan. Volgende week spelen we onze laatste thuiswedstrijd van dit seizoen, tegen AMVJ! Dit belooft een spannende wedstrijd te worden. Dus kom allemaal kijken en juich ons toe naar een volgende overwinning!

Liefs,
Dames 1