Bestuur Apr

Koninklijke onderscheiding voor Henk Schmidt

Vrijdag 26 april, tijdens de jaarlijkse lintjes uitreiking, heeft onze oud-voorzitter, Erelid en enig ceremonieel Ere-voorzitter Henk Schmidt, een lintje ontvangen uit handen van Burgemeester van Amstelveen Bas Eenhoorn.
Henk mag zich hiermee lid in de Orde van Oranje-Nassau noemen.

Henk dacht dat hij "een nette opa en oma dag” ging bezoeken maar kwam er onderweg naar het gemeentehuis voor het eerst achter dat er misschien toch meer aan de hand was.

Aldaar werd Henk toegesproken door de Burgemeester van Amstelveen, die eindigde met de bekende woorden: "Het heeft de koning behaagd …” waarna Henk de koninklijke onderscheiding ontving.

Hockey en alles wat daarmee samenhangt is aan Henk besteed. Vanaf het moment dat zijn kinderen in de jaren negentig gingen hockeyen is zijn betrokkenheid hierin groot. Een rol die Henk vervolgens 4 seizoenen heeft vervuld en waarbij vele mooie dingen zijn beleefd door het team.

In 2002 nam hij het voorzitterschap op zich, waarbij hij het belang van alle partijen in het oog hield. Hij is een echte ’ Myraman ”en stond aan de basis van strategische keuzes, zoals de nieuwbouw van het clubhuis en vernieuwing van de velden.
Met een bevlogenheid en groot verantwoordelijkheidsgevoel en altijd goed voorbereid, staat Henk voor zijn club, had daarbij voor velen een luisterend oor.
Eén van de grote verdiensten van Henk is absoluut, dat hij als voorzitter ondanks de stormachtige groei er in is geslaagd, de aloude geest van de Myra familieclub te behouden.
Voor die grote staat van dienst werd Henk in 2010 benoemd tot Ere-Voorzitter!

Een ander voorbeeld is de Business club, die mede door Henk geïnitieerd werd in oktober 2007. Henk ontvouwde, tijdens de officiële kick off op 20 november 2007, de plannen voor de toekomst en gaf in een korte presentatie aan waar kansen liggen voor sponsors en de Business club in het bijzonder.

Henk  is nog steeds actief als voorzitter van de Stichting Myra Hockeypark, waarbij vorige zomer in nauwe samenwerking tussen vereniging en stichting, door de stichting voor de vereniging een enorme kwalitatieve stap voorwaarts gezet werd middels de realisatie van maar liefst 3 nieuwe kwalitatief hoogwaardige watervelden.

Na afloop van de ceremonie en borrel op het gemeente huis heeft er in het clubhuis van Myra, een lunch plaatsgevonden.

We zijn zeer content met deze herkenning voor Henk met alles wat Henk voor de vereniging en stichting heeft betekend en zijn nog voortdurende inzet en betrokkenheid.

Namens het voltallig Bestuur,
Nils Mulder