Algemeen Sep

Wethouder Rob Ellermeijer opent nieuwe watervelden HV Myra

Op zondag 2 september jl. opende Amstelveense wethouder Sport Rob Ellermeijer samen met Nils Mulder, voorzitter van Hockeyvereniging Myra en Henk Schmidt, voorzitter van Stichting Hockeypark Myra de drie nieuwe watervelden die afgelopen zomer op het complex zijn aangelegd. De officiële opening ging gepaard met allerlei feestelijke activiteiten.

De dag begon met een hockeyclinic waar meer dan 120 jeugdleden én een groep enthousiaste Trimhockeyers aan meedeed. De clinics werden gegeven door de spelers van Dames en Heren 1. Na de clinics vond het officiële moment plaats, waarbij wethouder Rob Ellermeijer met het doorknippen van een lint de drie nieuwe watervelden voor geopend verklaarde.

Voorzitter Nils Mulder gaf aan bijzonder trots te zijn op wat Myra als vereniging heeft weten te bereiken. "We hebben dit, zoals het een vereniging betaamt, met elkaar verwezenlijkt. In goede samenwerking met de Gemeente Amstelveen, Stichting Sportbedrijf Amstelveen, Stichting Hockeypark Myra en een groep trouwe vrijwilligers die zich enorm hebben ingezet. Wethouder Rob Ellermeijer voegde daar aan toe: "Het grote aantal aanwezigen bij deze feestelijke opening geeft duidelijk aan hoe groot de betrokkenheid van de leden van HV Myra is. Myra is duidelijk een vereniging waar naast prestatiehockey, plezier en respect nadrukkelijk hoog in het vaandel staan. De dit jaar behaalde titel ‘Sportvereniging van het jaar 2017’ onderstreept de plek die Myra inneemt in de Amstelveense samenleving en de ruimte die de vereniging biedt aan verschillende doelgroepen.”

Na de opening konden de aanwezigen genieten van hockeyspektakel op het nieuwe veld 1 van Dames 1, Heren 1 en de G1. Het was een prachtige dag waar niet alleen het zonnetje, maar ook alle hockeyers en -liefhebbers schitterden en heel veel plezier met elkaar hadden. HV Myra is zonder twijfel klaar voor een nieuw seizoen!