Dames 1 Okt

Alphen Dames 1- Myra Dames 1 15/10

Een bijzondere zomerse warmte, voor deze tijd van het jaar, was afgelopen weekend onze kant op geduwd door de Ophelia. Door deze aangename temperatuur leek het even alsof we ons even terug waanden in de periode voorafgaand aan de competitie: de voorbereiding in augustus.
Wellicht daarom waren we de eerste minuut nog wat aan het dromen. Bij het uitnemen van de bal wist Alphen met een goede actie, zo onze cirkel in te lopen en flink uit te halen. Deze uithaal zette ons razend snel op een 1-0 achterstand.
Deze wedstrijd hadden we, anders dan de andere weken, moeite om ons ‘spel’ te vinden en dan met name de eerste helft. Externe factoren speelden dan natuurlijk mee (A-MEN voor het menselijke beschermingsmechanisme): ‘het is warm’, ‘ja maar dat was niet mijn meisje’ of de klassieker ‘de scheidsrechter wijst de verkeerde kant op’. Bij nader inzien is dat mechanisme wellicht je grootste vijand…
Andere aanvallen van Alphen werden bijtijds gedwarsboomd. Een enkele keer kwamen ze nog gevaarlijke voor het doel. Via twee rake voorzetten lieten wij ons goed zien in de eerste helft, maar kwamen we net te kort bij de tweede paal.

Mondjes moesten de tweede helft echt dicht, anders gingen de heren in het geel met kaarten wapperen. De tactiek werd enigszins aangepast en we moesten feller de duels in gaan. Kortom, meer actie dan reactie.
We hadden inderdaad meer in te brengen in de tweede helft. We kwamen beter onder de druk uit en konden dit voorzetten in een handige aanval, maar nog steeds zonder resultaat. Zo gebeurde het dat Alphen door drie verdedigers toch de cirkel wist binnen te dringen en met een backhand schot de stand uitbreidde naar 2-0. We gaven echter nog niet op. Zo kregen we een aantal corners, waarvan er uiteindelijk eentje het net wist te vinden via de stick van Ro. Een sprankje hoop lichtte op, maar het kwam helaas net te laat. Via een lange fluit, die kort onderbroken werd door een adempauze, maakte de scheidsrechter een einde aan deze wedstrijd.

Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen. Graag tot dan!

Liefs,

Dames 1