Senioren Okt

Voorstel Veteranenbeleid HV Myra

Zoals besproken op de ALV van 27 september 2017 willen we een veteranenbeleid invoeren. Hierbij geven we nogmaals de uitleg voor de leden die hier niet bij aanwezig waren.

Het voornaamste doel is om een betere verdeling van de leden te realiseren tussen de verschillende leeftijdsgroepen die de bond hanteert. In de huidige situatie spelen veel leden in de seniorencompetitie. Door deze 'zittenblijvers' zijn de veteranenteams in de problemen gekomen wat betreft aantallen en niveau. Daarnaast wordt het leeftijdsverschil in de seniorenteams ieder jaar alleen maar groter. De junioren die doorschuiven vanuit de jeugd en die niet in een 'jongseniorenteam' kunnen spelen hebben vaak geen plek op een niveau dat voor hen geschikt zou zijn. Bovendien is het als 18 jarige helemaal niet zo leuk om met 'vaders of moeders' samen te spelen.

Daarom is het volgende voorstel ontstaan:

Heren

• Bij 33 mag je met dispensatie naar de veteranen (dit stimuleren vanuit de vereniging).
  • Met 35 jaar 'mag' je naar de veteranen.
  • Bij 37 jaar 'moet' je naar de veteranen.

Dames

• Bij 28 mag je met dispensatie naar de veteranen (dit stimuleren vanuit de vereniging).
  • Bij 30 jaar 'mag' je naar de veteranen.
  • Bij 32 'moet' je naar de veteranen.

Bij dit voorstel hoort nog een aantal kantlijnen. Mocht een speler boven de 37 (heren) of /32 (dames) jaar nog in een tophockeyteam willen spelen, dan is dat mogelijk. Uiteraard kan er door de TC besloten worden om voor andere individuen een uitzondering te maken als de vereniging daar ook baat bij heeft.

Daarnaast is er een overgangsperiode van 2 jaar, waarbij spelers die al de veteranenleeftijd hebben bereikt worden behandeld als een 37- of 32-jarige.

Natuurlijk zal dit proces gevolgd en geƫvalueerd worden, om zo tot een goede conclusie te kunnen komen wat wenselijk is voor de vereniging en onze leden.