Bestuur Mei

Stefan Bijlsma nieuwe voorzitter Jeugd

Tijdens de ALV in oktober 2023 hebben we afscheid genomen van Marijke Stenger als voorzitter Jeugd. We hadden toen tijdens de ALV nog geen geschikte kandidaat maar gelukkig hebben we enige weken later een zeer geschikte kandidaat gevonden in de persoon van Stefan Bijlsma. Hij is afgelopen maanden al begonnen in zijn nieuwe rol en is dus volop ingewerkt. Tijdens de ALV van 10 juni vragen wij (als bestuur) aan jullie (als leden) om officieel in te stemmen met zijn benoeming. Hieronder stelt hij zichzelf aan jullie voor:

Hallo, ik ben Stefan Bijlsma, 34 jaar. Overdag ben ik Register Makelaar in het familiebedrijf in Amstelveen, maar zodra ik het kantoor verlaat, gaat mijn hart sneller kloppen voor hockey. Sinds mijn zesde ben ik al op het veld te vinden, eerst bij MHC Amstelveen en vanaf mijn vijftiende bij Myra. Na mijn avonturen in de B en A-jeugd speel ik nog steeds met veel plezier in Heren 1.

Bewegen vind ik belangrijk, maar sporten in teamverband is in mijn ogen nog waardevoller. Het helpt je ontwikkelen en zorgt voor sociaal contact met allerlei verschillende mensen. Bij Myra heb ik dit ook allemaal geleerd en ervaren. Ook heb ik (zoals velen) mijn vrouw Eva op de club ontmoet.

Myra heeft altijd als een tweede thuis voor me gevoeld. Het bruisende clubleven en de gezellige sfeer hebben ervoor gezorgd dat ik me altijd graag heb ingezet voor onze club. Toen ik afgelopen jaar benaderd werd door Mette en Jeroen voor de functie van Voorzitter Jeugd heb ik hier dan ook niet lang over na hoeven denken. Ik heb me altijd verbonden gevoeld met het jeugd hockey van Myra en heb in het verleden bijvoorbeeld G hockey getraind en diverse jeugdteams gecoacht.

Nu kijk ik ernaar uit om de komende jaren met veel plezier bij te dragen aan de ontwikkeling van onze club, zowel op als naast het veld.

Als je me beter wilt leren kennen, aarzel dan niet om even aan te schieten en een praatje te maken.

Groetjes ,

Stefan Bijlsma