Dames 1 Mei

Myra Dames 1 - Zoetermeer Dames 1 5/5

Nieuws afbeelding Lieve vrienden en familie,

Afgelopen zondag stond er een heuse kraker op het programma. Myra tegen Zoetermeer. Op deze prachtige zonnige dag moesten en zouden wij die drie punten binnen slepen.

De spanning zat hoog bij veel van onze meiden, maar nadat het fluitsignaal klonk, gingen wij er allemaal voor.

De eerste paar minuten ging het over en weer waarbij beide ploegen mochten proeven van elkaars cirkel.

Een grote kans ontstond toen Lotte H de bal diep speelde op Fien en zij hem richting de stip speelde op Juul. Juul zette alles in om die bal in de goal te krijgen, maar dat lukte net niet.

Na een tijdje hadden we eindelijk de eerste strafcorner weten te behalen. Nadat deze er niet in ging, nam de speelster van Zoetermeer snel de bal, maar onze Lotte was slimmer. In de cirkel veroverde Lotte de bal en voordat de achterhoede van Zoetermeer het wist, lag die al in de goal.

Ze probeerden het nog te redden bij de scheidsrechter maar ook zij was het er mee eens dat dit gewoon een doelpunt was. Door deze actie eindigde het eerste kwart met een 1-0 voorsprong.

Ook in het tweede kwart wisten beide partijen elkaar cirkel te vinden. Na een duel op het middenveld speelde Dana een bal op Lise die kon uithalen op kop cirkel. Juul gleed nog richting de paal, maar de bal wilde er niet in.

Vlak voor rust gaven wij nog een corner weg die Zoetermeer niet wist te benutten. De reddingen van Erin hielden ons in de wedstrijd.

Het derde kwart kwam Lotte H weer de keepster van Zoetermeer tegen, na een prachtige bal van Lotte in de diepte. We wisten dreiging te houden richting hun cirkel en dat werd beloond.

Door goed samenspel van Juul, Lotte H en Fien kwam er in het derde kwart 2-0 op het scorebord te staan.

Aan het einde van dit kwart wist Zoetermeer een strafcorner te behalen die zij scoorde.

We wisten het voor onszelf weer onnodig spannend te maken, langere tijd met 10 man moeten spelen en ballen die nog net van de lijn gehaald konden worden. Uiteindelijk werd het harde werken beloond en is de wedstrijd geƫindigd in een 2-1 winst.

Volgende week wordt ook weer een belangrijke pot tegen Voordaan.

Wie zien wij daar?