Dames 1 Apr

Myra Dames 1 - Were Di Dames 1 21/4

Nieuws afbeelding Lieve allemaal,

Afgelopen zondag was het weer een lekkere zonnige Super Sunday. Een perfecte dag om thuis te vlammen voor die punten. Helaas moesten wij het wegens veel blessures ook deze week met 4 man minder doen, maar gelukkig kwamen Paulien (D2) en Isa (MO16) ons weer versterken.

We begonnen de wedstrijd goed! We domineerden het spel en creëerden een aantal kansen. Wel werd meteen duidelijk dat Were Di een pittige en fysieke ploeg was. Ze waren fel in hun duels, maar wij waren dat de eerst helft ook. Toch wist Were Di helaas 1 doelpunt te scoren. Na een corner werd de bal via de zijkant weggewerkt door een snoekduik van Vlught. Helaas stond daar nog een speelster van Were Di, die de bal hoog in het doel kon pushen, 0-1.. De rest van de eerste twee kwarten wisten wij ons doel schoon te houden dus we gingen met opgeheven hoofd de rust in. We voerde ons plan uit en creëerden onze kansen. Met een aantal verbeterpunten en vertrouwen gingen wij weer het veld op.

Helaas was ons spel vanaf het derde kwart ineens volledig omgeslagen. We waren niet meer fel in duels, stapte naar achteren en haalde individueel niet meer ons niveau. En dan wordt het lastig tegen een vechtploeg als Were Di. De doelpunten vlogen in kwart 3 om ons oren en al gauw stond het 0-4. In kwart 4 wisten wij gelukkig nog wel wat corners te halen maar helaas gingen deze er niet in. En als hij er aan de ene kant niet invliegt.. na de 0-5 klonk daar gelukkig het fluitsignaal. En 0-5 verliezen, dat doet echt wel even pijn. Maar, zoals Jeroen mooi zei, we hoefden vandaag niet. We hadden erop gerekend dat we aan deze wedstrijd misschien geen punten zouden overhouden. Als we maar wel trots en tevreden zouden zijn over ons spel. Dat was de laatste twee kwarten niet het geval, maar het spel van de eerste helft nemen we wel mee naar de komende 4 zondagen. Want dan gaat het erom spannen. Nog 4 wedstrijden, of beter gezegd 4 finales. Deze 4 finales zullen alles bepalend zijn voor het voorkomen van de Play Outs. Dus wij willen jullie vragen om ons de laatste 4 wedstrijden te komen aanmoedigen. Zodat wij samen kunnen laten zien, dat wij in die OVK thuishoren. Want dat horen we.

Onze man of the match is Indy, iemand die ondanks de stand tot het einde bleef vechten. Indy liet vorige week ook al zien waar zij goed in is; acties maken en haar tegenstander het bos insturen. Maar ook de press bleef Indy de hele wedstrijd lang, vol overtuiging en fel aanlopen, waardoor ze haar tegenstander onder druk bleef zetten. Goed gedaan Swindy!

Volgende week spelen wij uit op Wageningen. De dag na Koningsdag, dus een ideale dag voor jullie om je roes uit te slapen in de auto (tenzij je rijdt natuurlijk) en ons naar de overwinning te komen schreeuwen. Hopelijk zien we jullie daar💚