Dames 1 Mei

Myra Dames 1 handhaaft zich in de Overgangsklasse

Nieuws afbeelding Lieve vrienden, familie en fans,

Afgelopen zondag 21 mei was het dan echt zo ver, de laatste, alles bepalende competitiewedstrijd van dit seizoen. Voor onze lieve Fien, de laatste wedstrijd die ze in Dames 1 zal spelen. Om Fien een waardig afscheid te geven, en onszelf veilig te stellen in de overgangsklasse wisten wij wat we moesten doen. We gingen met een plan het veld op, om er met de drie punten vanaf te kunnen.

In het eerste kwart zijn we erin geslaagd om ons plan uit te voeren zoals afgesproken. Wij speelden ons eigen spelletje en Voordaan moest zich aanpassen aan ons. Met mooi combinatiespel en een goede press wisten wij het Voordaan lastig te maken. Meerdere malen kwamen wij in de cirkel van onze tegenstander terecht, maar dit resulteerde in slechts 1 strafcorner.

Het tweede kwart kwamen meer kansen voor ons. De ene na de andere corner behaalden we. Met mooie combinaties, harde, directe schoten en ballen op de paal konden we de 1-0 wel ruiken.

Inmiddels wisten alle ouders en fans langs de lijn al dat AMVJ in de rust 0-4 achter stond. Zodra AMVJ zou verliezen, zijn wij veilig, ongeacht de uitslag van onze eigen wedstrijd en mogen wij blijven in de overgangsklasse.

Pas in het derde kwart wist Voordaan de eerste corner te behalen. Dat betekent dat wij de hele eerste helft goed hebben staan verdedigen en weinig kansen hebben weggegeven. Gelukkig benutten ze deze niet en zijn wij meteen weer gevaarlijk door een counter. Nog geen paar seconde later mochten wij ons opstellen voor de strafcorner. Ook deze nieuwe variant bracht ons niet op een voorsprong.

Aan het einde van het derde kwart verloren we iets meer grip waardoor Voordaan vaker in onze 23 kon komen. Door weer simpel te blijven hockeyen en te doen waar we goed in zijn, creƫerden ook wij weer onze kansen.

Ook in het laatste kwart waren er kansen waar vele van ons nog steeds van balen dat die er niet in zijn gevlogen.

Helaas kreeg Voordaan het wel voor elkaar nog 2 doelpunten te scoren. De teleurstelling was bij ons groot, omdat dit niet tekenend was voor de rest van de wedstrijd. Overigens wisten wij nog niks van de stand van AMVJ.

Toen eindelijk het verlossende bericht kwam dat AMVJ had verloren, kwam de ontlading bij ons er uit. Tranen van geluk, de spanning die eruit vloeide, een moment waar we allemaal naar verlangden.

Wij hebben als Myra Dames 1 het afgelopen jaar laten zien dat wij in de overgangsklasse thuis horen. We hebben hier keihard voor geknokt, maar zonder al jullie support waren we nergens.

We willen jullie nog 1 keer enorm bedanken voor alle lieve berichten die we wekelijks mochten ontvangen, voor alle ouders/vrienden/fans die ook bij de uitwedstrijden in Verweggistan langs de lijn stonden en voor alle supporters die hun stem hebben verloren langs de lijn. Nogmaals zonder jullie waren we nergens, bedankt en tot volgend jaar.