Dames 1 Maa

Myra D1 - Hudito D1 19/3

Nieuws afbeelding Afgelopen zondag mochten wij aantreden tegen de hekkensluiter van onze poule Hudito. Ondanks hun positie onderaan, wisten wij van de vorige keren dat het een nek-aan-nek race zou gaan worden. In de eerste seizoenshelft hadden wij namelijk een nipte 2-1 overwinning geboekt in Delft. Deze keer was het dus taak om nog eens drie punten in Amstelveen te houden.

Na een voorbespreking, waarbij het deze keer wederom de vraag was of we de thermo's wel of niet aan moesten houden en Britt die even het stokje van Jeroen mocht overnemen, waren wij én de mini's van de week klaar om het veld te betreden.

Aangezien in Nederland de ene dag de zon volop kan schijnen, en de volgende dag het kan sneeuwen, was het een verrassing wat het deze keer zou worden. De weergoden hielden het dit keer echter op een grijs wolkendek, met een aangename sport temperatuur.

De wedstrijd begon van beide kanten wat onwennig en dat leidde in eerste instantie tot twee schietkansen van Hudito. Hier en daar ook wat slordig aan de bal, en we hadden wat moeite met de crossballen van onze tegenstander, maar we waren wel bereid te vechten om die bal terug te veroveren. De eerste twee strafcorners waren voor ons, helaas gingen deze er net niet in. Niet alleen wij kregen corners, ook Hudito kreeg er eentje, maar Fien maakte deze vakkundig onschadelijk.
Na wederom een corner voor ons was er ook wel degelijk actie in het veldspel. Zo was er een mooie voorbereidende actie van El aan de rechterkant van het goal, over de achterlijn, waar zij zo'n 2 รก 3 man van Hudito in de luren legt en de bal vervolgens naar Lotte Hogenboom speelt, die rondom de strafbalstip gepositioneerd stond en hem op de plank pusht. 1-0 vlak voor de rust van het eerste kwart!

In het tweede kwart waren er maar liefst 4 strafcorners (verdeeld over het kwart) voor Hudito, en hoewel er in het veld wel vanaf onze kant ook steeds meer het samenspel, de verlegging en de dreiging erin kwam, scoorde Hudito hun laatste strafcorner met een backhand in de lage hoek vanuit een tweede poging op doel: 1-1... De eerste groene kaart van de wedstrijd was daarbij helaas ook voor ons, we wisten toen nog niet wat voor kaartenfestijn ons na de rust stond te wachten.

Na de rust drukken wij Hudito steeds meer naar achteren. Dit resulteert in een paar kansen voor onder andere Juul, die na een onderschepping van Pau rond de 23 meter, uithaalt vanaf de linkerkant met de backhand. De bal schiet helaas net voorlangs. Daarop volgde snel een harde bal van Lise de cirkel in, die Juul op goal tipt. De kansen kwamen, maar de goal bleef vooralsnog uit. Wel was het weer tijd voor een (groen) kaartje voor ons, en daarna nog een (voor Hudito) én daarna nog eentje (een gele, weer voor ons...). We hebben zelfs nog even met 9 man gestaan. Kortom, een kwart getekend door vele kaarten uit de achterzak van de scheidsrechter.

In het vierde kwart moest het dan maar gebeuren. En het gebeurde ook! Juul gaat goed door met haar actie en draait hem in de cirkel sterk weg uit 3 man van Hudito, zodat ze hem goed klaar kan leggen voor El, die legt hem klaar voor haar backhand en schiet hem van dichtbij snoeihard in de korte hoek. Gejuich steeg op, maar niet voor lang... Bolle kant gaf de scheids aan, menigeen zette daar z'n vraagtekens bij, we zullen het wellicht nooit te weten komen... Er zat maar 1 ding op: nog een keer scoren. Na een nog een kaartje voor Hudito en een mooie solo actie van El, was het tijd voor ons om voor eens en voor altijd met de Delftenaren af te rekenen. Vanaf de rechter cornervlag belandde de bal bij Lotte Hogenboom, die maakte voor zichzelf de bal vrij en besloot maar eens uit de halen en zo belandde die met een klap in de rechterhoek: 2-1!
Het devies was om de resterende minuten te blijven hockeyen met ons verstand en die overwinning over de lijn de slepen. Dit lukte ons en de blijdschap was groot. 3 punten in de zak en klaar voor het TD!

Op naar volgende week in Breda! Zie jullie daar!

Kusjes van Dames 1