Dames 1 Sep

Hudito Dames 1 - Myra Dames 1 25/9

Nieuws afbeelding Afgelopen zondag mochten wij weer een heerlijk potje hockeyen!!!

Deze keer een klein uurtje reizen om vervolgens in Delft een revanche potje tegen Hudito te spelen. Nadat wij een weekje eerder onze eerste Gold Cup wedstrijd speelden tegen Hudito en met 1-2 verlies het veld afliepen, gingen wij met extra veel motivatie zondag het veld weer op. En dat werd beloond!

Met duidelijke afspraken en taken begonnen wij aan het eerste kwart. Gelijk was duidelijk dat wij vandaag echt wilde winnen. Er werd een corner gehaald die Lise net langs de paal schoot. Toch konden wij de wedstrijd nog niet helemaal naar ons toe trekken, het ging gelijk op.

In het tweede kwart trokken wij de energie die in het eerste kwart toonde goed door, het mocht alleen niet gelijk baten. Ook in dit kwart ging het best wel gelijk op. Wij hadden wat meer moeite om elkaar te vinden en kansen te creëren, maar verdedigend in de press stond het steady. Dat werd beloond in de 29ste minuut. Wij wisten de bal verdedigend op de rechterflank te houden, doordat Indy goed mee naar de as was getrokken kon ze daar de bal veroveren en vervolgens naar Lotte spelen. Lotte twijfelde geen moment en schoot van rand cirkel op goal en onze jarige Juul maakt het in de rebound netjes af. Het staat 0-1!!!!

Een paar minuten later wordt er een prachtige 2 tegen 1 uitgespeeld door El en Juul. Juul speelt op de rechterflank de bal naar El, die haar snelheid gebruikt en via de achterlijn de cirkel in komt en de bal terug speelt op Juul. De keeper komt goed uit en de bal gaat er net niet in.

Vlak na de rust wist Hudito toch nog met een "klutsgoal” te scoren en stond het opeens 1-1. Natuurlijk gaven wij de hoop niet op, het werd tijd dat wij met 3 punten naar huis zouden gaan.

In de eerste helft van het derde kwart domineerde wij echt. Wij wisten lange tijd balbezit te houden en stonden veel op de helft van de tegenstander. Met mooi samenspel wisten wij een aantal mooie aanvallen op te zetten. Aan het eind van het derde kwart leverde wij meer ballen in en waren we wat slordiger.

Nog steeds vol vertrouwen en vooral met plezier begonnen wij aan het vierde kwart.Weer kwamen wij in dit kwart veel in balbezit en wisten wij het Hudito moeilijk te maken. Nienke en Loek bewaarde achterin goed de rust door over te spelen en zorgde ervoor dat wij zowel op de linkerkant als op de rechterkant 2 tegen 1’s konden creëren.

In de 59ste minuut wordt het harde werk en vooral het hockeyen als 1 team beloond. Loek weet via linksachter het middenveld te bereiken, vervolgens werd de bal doorgespeeld naar El, die via de rechts op de achterlijn beland en de cirkel binnenkomt, de bal voor geeft op Juul die haar tweede goal van de middag maakt. Het staat 1-2!!!

Op het eind wisten wij het nog even heel erg spannend te maken met hier en daar wat tactische en technische foutjes. Maar uiteindelijk kregen wij het toch voor elkaar te winnen met 1-2 en EINDELIJK onze eerste punten in OVK binnen te halen! En hoe mooi is het om een weekend met 3 jarige te belonen met 3 punten?

Zowel de verjaardag van onze 3 toppers als onze 3 eerste punten moesten natuurlijk gevierd worden. Dus hebben wij de zondag afgesloten bij onze sponsoren Bugers ‘N’ Beer en de Bubbels. El mocht even extra shinen in haar MVP-jasje, die ze welverdiend mocht dragen.

Aanstaande zondag spelen wij onze vierde competitiewedstrijd tegen Breda Dames 1. Het belooft een pittig maar ook zeker een spannend potje te worden. Wij gaan er alles aan doen om deze stijgende lijn door te trekken en 3 punten op ons eigen veldje binnen te slepen. Wij verwachten jullie allemaal om 12:45 uur op Myra!

Liefs Dames 1