Dames 1 Sep

Myra Dames 1 – Cartouche Dames 1 18/9

Afgelopen zondag mochten wij in het typisch Nederlandse weer onze tweede competitiewedstrijd spelen tegen Cartouche. Zeker een gewaagde tegenstander, wisten wij van onze oefenwedstrijd in Málaga. Maar in tegenstelling tot vorige week waren we meteen scherp en waren we de dominerende partij.

In het eerste kwart resulteerde dit in heel wat mooie aanvallen en grote kansen, maar de doelpunten moesten nog even op zich laten wachten.

In het tweede kwart gaven we de tegenstander in de cirkel een meter te veel ruimte en zoals we nu wel hebben geleerd, wordt dit in de overgangsklasse meteen afgestraft. Met een 0-1 achterstand gingen we de rust in. Daar werden de prachtig nieuwe witte shirtjes verwisseld voor de rode (en droge) shirts, want Cartouche vond het een goed idee om ook in groen-wit tenue aan te treden, wat voor velen van ons erg verwarrend was.

In de tweede helft kwam er niet alleen heel veel water uit de lucht vallen, maar ook regende het strafcorners. Uit 10 corners zou je er wel 1 moeten kunnen scoren toch? Toch iets makkelijker gezegd dan gedaan. Er werd wel iets geraakt, maar daar waren we iets minder blij mee. Lise kreeg een stick op haar hoofd waardoor ze bebloed even het veld moest verlaten. Maar gelukkig viel het allemaal heel erg mee en was het niet zo’n noodgeval dat er een ambulance moest komen.

In het vierde kwart kregen we een strafbal waardoor we op gelijke stand konden komen, maar helaas zat de keeper precies in de goede hoek en wist ze de bal uit de goal van Cartouche te houden. Hierdoor bleef het scorebord op een teleurstellende 0-1 staan. Cartouche kwam in de laatste minuten nog gevaarlijk dicht bij ons goal, maar gelukkig hadden we daar onze scherpe Erin, die een verdubbeling van de score kon voorkomen.

Ondanks onze eerste plek van onder in de poule laten wij onze koppen niet hangen en hebben wij veel vertrouwen in de komende wedstrijden (Den Bosch heeft immers ook nog 0 punten uit 2 wedstrijden, dus geen stress). We hebben geconstateerd dat we iets scherper mogen zijn in de cirkel en bij de strafcorners om de bal vooral met veel overtuiging de goal in te rammen.

We hebben de dag met heel wat leuke opdrachten, pitchers en iets meer punten dan op het veld afgesloten op een mooi TD. Ook mocht onze leader Lotte voor het eerst shinen in het nieuwe MVP jasje (check even onze insta Myradames1 om het harde werk van de Feco te zien). Lotte heeft er zondag alles aangedaan om ons naar de overwinning te leiden met haar harde werk, goede coaching en technische kwaliteiten.

Komende zondag staat Hudito op het programma met wie we nog een appeltje te schillen hebben na het zure verlies van afgelopen donderdag in de Gold Cup. Dus we gaan er weer een denderende wedstrijd van maken, met de overtuiging en goals, die jullie van ons gewend zijn. We zien jullie graag zondag langs de lijn in Delft om 12.45 uur !

Liefs Dames 1