Dames 1 Nov

Qui Vive Dames 1 - Myra Dames 1 21/11

Nieuws afbeelding Zondagochtend 21 november, de laatste wedstrijd van de eerste helft van de competitie. Een beetje wintersport weer, strakblauwe lucht, zonnetje aanwezig en een klein beetje koud. Waarbij we voor de laatste pot op bezoek mochten bij Qui Vive. De nummer 2 tegen de nummer 4, wat we natuurlijk graag zo wilden houden!! Helaas zonder publiek aan de zijlijn, maar wederom te volgen via een livestream.

Denk dat we kunnen stellen dat het wij de eerste 3 kwarten erg goed waren. Qui Vive zette een redelijke lage druk neer en wij wisten daar met mooi combinatiespel tussen door te hockeyen. We kwamen zo nu en dan mooi de cirkel binnen, maar wisten helaas onze stick er niet tegen aan te leggen om onszelf te belonen. In het 3e kwart wisten we gelukkig wel 2x het doel te vinden. Een mooie verlegging via de achterhoede naar de zijkant op Vlugt. Vlugt zorgde voor een schuine pass de as in naar Lotte. Lotte draaide mooi door en speelde de bal de cirkel in. De bal belandde bij de tweede paal, waar Juul de bal kreeg en deze mooi in het doel wist te krijgen!! Yes, 1-0! Ook de 2-0 volgde aardig snel. Hier ging een mooie actie van Lise vooraf, waardoor de bal voor de keeper bleef liggen. Hoe dit goal precies is gegaan kunnen we je helaas niet vertellen, Pau had namelijk haar ogen dicht. Gelukkig verplaatst het goal zichzelf niet, dus wist Pau toch de 2-0 op het scorebord te zetten.

Toch maakte we het onszelf het laatste kwart nog een beetje moeilijk. Na een paar corners van Qui Vive, wisten ze toch nog de 2-1 te maken. Dit was niet echt nodig geweest als we gewoon ons eigen spel bleven spelen. Desondanks een goede pot, waarbij we de 3 punten lekker mee naar huis konden nemen!!

Dit was onze laatste veldwedstrijd van 2021. Wel zijn wij straks ook in de zaal te bewonderen, een groot deel van het team staat namelijk vanaf volgende week in de zaal te shinen.

Wij wensen iedereen alvast fijne feestdagen en zijn in 2022 weer bij jullie terug!

Liefs,

Dames 1