Heren 1 Sep

Alkmaar Heren 1 - Myra Heren 1 20/9

Nieuws afbeelding Beste volger,
Dit weekend speelde we de derde wedstrijd van de competitie tegen Alkmaar. Na 2 gelijke spelen was het van cruciaal belang om deze wedstrijd te winnen en zo in de race voor het kampioenschap te blijven.

We begonnen goed, we hadden de wedstrijd de eerste helft onder controle maar wisten nog niet te scoren. Het werd plots een lastige partij toen redelijk snel 3 belangrijke spelers van ons de wedstrijd met blessures moesten staken. Dit betekende dat we slechts 2 wissels over hadden in warme omstandigheden.
Het noodlot sloeg toe toen Alkmaar in het derde kwart uit het niets de 1-0 maakte. Een minuut later hield onze keeper Po ons in de wedstrijd door een gevaarlijk schot met een katachtige reflex uit de hoek te tikken.
Het 4e kwart was alles of niets hockey. Zoals eerder gezegd moest deze wedstrijd gewonnen worden om de koppositie in het zicht te houden. Om nog 2 goals te kunnen maken speelde we de laatste 15 minuten met 4 spitsen, en met succes!
Na een goeie actie van Pim over de achterlijn kon Lars bij de 2e paal 10 minuten voor tijd de 1-1 binnen tikken. Snel de bal pakken en door! Een paar minuten voor tijd wist Thijn met een briljante actie een strafcorner te veroveren. Jari ging klaar staan om de winnende te maken, en deed dit ook met een geweldige sleeppush waar zoveel schijn in zat dat de keeper de verkeerde kant op stapte!

Na een moeizame start hebben we de lijn naar boven weer te pakken. Met deze "winning mood" gaan we er alles aan doen om van onze grote concurrent Alphen te winnen deze zondag om 14:45 uur op Myra.

Tot dan!

Heren 1