Bestuur Aug

Welkom terug! Trainingen weer van start en clubhuis open

Nieuws afbeelding Het is bijna tijd om de eerste officiële wedstrijden weer te spelen en ondertussen wordt er ook weer druk getraind op de club. Daar worden we blij van! Het is wel erg heet momenteel, maar met hier en daar een ‘alternatieve training’ bij de kanovijver en de nodige natte handdoeken op het veld zijn we vol enthousiasme weer aan het hockeyen. Een paar punten van aandacht, mede namens onze clubhuismanager & corona-coördinator Bas. Neem je ze even door? Ook nu moeten we ons nog steeds aan de richtlijnen van RIVM en KNHB houden, en die verantwoordelijkheid dragen we met zijn allen!

Op het veld
De trainingen voor alle leeftijden kunnen weer gewoon plaatsvinden en er geldt geen verplichte looproute meer op de club. Je kunt dus aan beide kanten het terrein op en af en parkeren op de reguliere plekken (check die nieuwe fietsenrekken ;-). Kinderen tot en met 12 jaar houden afstand tot volwassenen tijdens de trainingen (en ervoor en erna). Volwassenen mogen gelukkig weer gewoon trainen en duels aangaan, maar voor en na het veld wordt 1,5 meter afstand gehouden.

Langs het veld
Bij trainingen en bij wedstrijden mag je weer komen kijken, wat natuurlijk heel fijn en gezellig is. Maar houd daarbij rekening dat je als toeschouwer, als vrijwilliger – en als sporter voor en na het sporten –de verantwoordelijkheid hebt om je te voegen naar de richtlijnen. Op het hele terrein en in het clubhuis blijft dus gelden dat je 1,5 meter afstand houdt van elkaar. Ook bij die gezellige nabespreking. We evalueren met de corona-coördinator hoe dit gaat en stellen onze aanpak bij als dat nodig is.

In en om het clubhuis
Ook de bar is gelukkig weer open! Bas heeft aanpassingen gedaan zodat jullie veilig kunnen bestellen, volg daarom de instructies op de stickers en elders op. Op dit moment kan er van de kleedkamers en douches geen gebruik worden gemaakt. Ook hier houd je je ten alle aan de richtlijnen. Neem je verantwoordelijkheid en houd jezelf en elkaar gezond!

Trainingsschema
Tot en met volgende week woensdag 19 augustus wordt er nog zomeravondhockey gespeeld, voor de jeugd op woensdagmiddag zijn de zomertrainingen inmiddels gestopt. Wij kijken terug op een geslaagde eerste editie van deze nieuwe opzet, met een goede opkomst. We horen graag wat jij ervan vond als we elkaar zien op de club.

Ondertussen is een aantal teams weer begonnen met trainen, maar het volledige reguliere schema gaat vanaf 24 augustus van start. De Benjamins en Funkies starten op 30 augustus en ook de G-hockeyers gaan weer aan de slag. We kunnen ons voorstellen dat er veel vragen zijn over de invloed van corona op hoe we het met zijn allen weer gaan organiseren. Maak goede afspraken met je teambegeleider/trainer/coach en ook de categorieleiders waar nodig.

Je kunt ook extra informatie op de KNHB site vinden: //https://www.knhb.nl/kenniscentrum/artikel/coronavirus-van-invloed-op-hockeycompetitie

Bardiensten tijdens wedstrijden

Ouders van jeugdleden worden per team ingedeeld voor bardiensten, dit krijg je te horen via je teambegeleider. Dit geldt voor zowel de officiële competitie en voor oefenwedstrijden. Mocht je het leuk vinden om vaker achter de bar te helpen bijvoorbeeld als barcoördinator, informeer dan eens bij Bas via [email protected]

Myra ALV en Vrijmibo
Last but surely not least; kom je naar de Algemene Ledenvergadering op woensdag 16 september? We hopen op een goede opkomst en een mooie dialoog. Tevens besteden we natuurlijk aandacht aan de op handen zijnde bestuurswisselingen. Je ontvangt hierover nog een aparte email.
Op 25 september is het tijd voor de eerstvolgende Myra vrijmibo. Kom je gezellig bijpraten? Natuurlijk houden we ons ook dan de coronaregels, maar we zorgen voor lekkere muziek en gevulde koelkasten, dus kijken uit naar jullie komst! Ook met evenementen gaan we weer aan de slag, dus houd de app en site in de gaten. Mocht je zelf een leuk idee hebben voor een evenement, of heb je iets te vieren: meld je bij de clubhuismanager. Tot snel!