Header - H1 yel.jpg Header - Kinderen.jpg Header - Myra terras.jpg Header - Myrasokken senior.jpg Header - Publiek 1.jpg
Bestuur Mei
2

HV Myra trainingsprotocol en coronamaatregelen

Nieuws afbeelding Onderstaande regels zijn opgesteld om met onze jeugd veilig en verantwoord op Myra te kunnen trainen. Ze zijn bindend en er zal strikt worden toegezien op de naleving ervan.

Onderscheid t/m 12 jaar en t/m 18 jaar:
We maken onderscheid tussen de spelers tot en met 12 jaar (tot en met de D jeugd) en vanaf 13 jaar (C, B, A jeugd en jong senioren tot en met 18 jaar). Vanaf de C moet ten alle tijden 1,5 meter afstand tot elkaar en tot aanwezige volwassenen gehouden worden!

Algemene Richtlijnen:
•    Houd je aan de richtlijnen van het RIVM: blijf thuis als je één van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
•    Blijf thuis als iemand in de familie koorts en/of benauwdheidsklachten heeft;
•    Het clubhuis is en blijft tot nader orde gesloten. De kleedkamers zijn ook afgesloten.
•    De toiletgroep is bereikbaar maar we verzoeken iedereen er zo min mogelijk gebruik van te maken en alle hygiëneregels strikt toe te passen.
•    EHBO-spullen zijn aanwezig op de club via de Myra Hockey Academy/Clubhuismanager.
•    Neem je eigen bidon mee en drink nooit uit die van iemand anders! Er is geen drinken beschikbaar op de club (vanwege hygiëne) dus vergeet dit niet zelf mee te nemen!

Voor spelers/trainers ouder dan 12 jaar geldt:
•    Houd altijd ten minste 1,5 meter afstand van elkaar. Er worden geen duels gespeeld.
•    De dugout is verboden toegang. Je legt je spullen langs de lijn op ten minste 1,5 meter van de spullen van iemand anders.
•    Houd in de fietsenstalling en elders op de vereniging altijd ten minste 1,5 meter afstand van elkaar.

Myra Ordedienst:
•    De Myra Ordedienst bestaat uit vrijwilligers die ervoor zorgen dat alles volgens de richtlijnen en afspraken verloopt. Dat doen ze in nauwe samenwerking met de Myra Hockey Academy, Clubhuismanager en de trainers ter plaatse. Volg te allen tijden de instructies van de Ordedienst op, die hesjes aan hebben voor herkenbaarheid.
•    Als je de aanwijzingen niet opvolgt of besluit andere routes te nemen dan aangegeven voor het veld waar je training hebt, zullen we ter plaatse besluiten om je te laten vertrekken. We bewaken hiermee streng de RIVM-regels, de KNHB-richtlijnen en het Myra trainingsprotocol is er voor ieders veiligheid en gezondheid. Zonder deze strikte regels kunnen we de trainingen niet naar behoren uitvoeren.

Routing:
•    Myra is bereikbaar via beide ingangen, maar waar je naartoe moet is bepaald door het veld waar je traint – check dit dus goed voor vertrek!
•    Per veld is er 1 aankomst en vertrekroute (met borden aangegeven). Ieder veld heeft vervolgens een eigen in- en uitgang voor aankomende en vertrekkende teams. Waar je het veld op- en afgaat wordt aangegeven door de trainers/Ordedienst.
•    Je houdt je aan de aankomst en vertrekroutes die aangegeven worden. Elk veld heeft 2 parkeervakken voor fietsen. Zet je fiets in het lege vak bij jouw veld (aangegeven met een bord). Op de plattegrond staan de vakken en de toegangshekken vermeld. Scooters kunnen helaas niet het terrein op; deze kun je respectievelijk op de Myra parkeerplaats (hoofdingang) danwel bij HWC kwijt (via HWC parkeerplaats).
•    Wacht buiten het veld totdat de trainer je roept. De C t/m A teams houden daarbij ten alle tijdens rekening met 1,5 meter afstand van elkaar, ook tijdens fiets parkeren, wachten en het veld op lopen.

Trainingstijden:
•    Kom vijf minuten voor de aanvang van de training aan op de club. De trainingen houden iets eerder op om aankomst en vertrek goed te regelen.
•    Tijdens de trainingswissel zijn de toegangshekken van het complex open. Na aanvang van de training gaan ze dicht. Ben je te laat, meld je dan bij een medewerken van de Ordedienst.
•    Alleen sporters, trainers en medewerkers van de Ordedienst mogen het terrein betreden. We vragen met klem de ouders die brengen en halen buiten het terrein te blijven en ook de 1,5 meter afstand regel in acht te nemen.

Kleding en materialen:
•    Er wordt getraind zonder hesjes (vanwege hygiëne). Neem daarom een donker (bij voorkeur zwart) en een licht shirt mee te nemen naar de training!
•    Er mogen alleen keepersspullen gebruikt worden door de vaste keeper. Bij voorkeur gaan de spullen mee naar huis. Als er geen vaste keeper is wordt er zonder keeper getraind.
•    De trainer pakt de trainingsmaterialen (pilonnen, ballen, etc). De trainer werkt met handschoenen die de club verschaft.
•    Raak de ballen alleen aan met stick of voet (liever niet oppakken dus!).
•    Houd altijd ten minste 1,5 meter afstand van de trainers.

WIJZIGINGEN ONDER VOORBEHOUD.
HV MYRA CORONA COÖRDINATOR: Bas Koppelman 06-14788394




Bijlage