Dames 1 Nov

Myra Dames 1 - Haarlem Dames 1 24/11

Afgelopen zondag: de laatste competitiewedstrijd van de eerste seizoenshelft. We mochten Haarlem ontvangen op ons eigen veld.

Na een week goed getraind te hebben, waren we gebrand om te winnen. Dat we die 3 punten graag wilde pakken, was tijdens de start van de wedstrijd al duidelijk doordat wij binnen 45 seconden al wisten te scoren. Wat een lekker begin zeg, 1-0! Hier lieten we het niet bij zitten. Door tempo in het spel te houden en veel te blijven passen, creƫerden wij veel kansen. Kansen die we ook wisten te benutten. Nog binnen het eerste kwart ontving Ellis de bal in de cirkel en wist zij de bal met haar backhand langs de keeper te spelen, heerlijk goaltje: 2-0!

In de korte rust tussen het eerste en tweede kwart, kregen we te horen dat we goed fel waren begonnen en dit nu vast moesten houden. Nou, dat hebben we zeker gedaan.
We begonnen het derde kwart weer met een snelle goal. Ellis kwam met de bal voor de keeper terecht en wist haar deze keer met haar forehand te verrassen. Ze sloeg de bal langs de keeper. Inmiddels stonden we met 3-0 voor, nu zorgen dat we het goede spel vast konden houden.. en dat lukte! Na een snelle verlegging van Ots, kwam de bal bij Va terecht, die een actie de cirkel in maakte en de bal langs de keeper pushte. Goal nummer vier was een feit!

Tijdens de rust kregen we nog wat tips waar we op moesten letten, maar we moesten vooral scherp blijven en ditzelfde spel volhouden. Dit bleek iets moeilijker dan verwacht, omdat we meer druk van Haarlem kregen. Haarlem kwam wat vaker op onze helft en kreeg wat kansen. Gelukkig hebben we daarvoor onze Erin die het de spitsen van Haarlem erg moeilijk maakte. Door haar goede keeperswerk wisten we de 0 te houden. Wij kregen zelf nog wat kansen, maar die resulteerden helaas niet in doelpunten. Gelukkig hadden we er in de eerste helft al vier gemaakt.. Na een goede eerste helft, zakten wij de tweede helft toch een beetje in.
Dit is een leerpuntje dat we mee kunnen nemen naar de tweede seizoenshelft. We mogen vooral heel trots op onszelf zijn vanwege ons goede spel en de 4-0 overwinning!

Vanaf nu hebben we winterstop en zullen we vanaf 30 januari weer op het veld te vinden zijn en 8 maart onze eerste competitiewedstrijd van de 2e seizoenshelft spelen.
Kan of wil je niet zo lang wachten? Kom ons aanmoedigen in de zaal! Een deel van ons zal daar namelijk te vinden zijn en wat extra aanmoediging kan nooit kwaad (eerste speeldag: 8 december).

Vind je 8 december ook al te ver weg? Kom dan naar het Veiling Food Festival dat wij samen met Heren 1 organiseren.

Waar?       HV Myra.
Wanneer? 30 november
Hoe laat?  17.00 uur
Meer info? Bezoek onze Instagram en/of Facebookpagina!

Wie zien je graag aankomende zaterdag!

Liefs,
Dames 1