Algemeen Sep

HV Myra is op weg naar een Rookvrije Generatie

Zien roken, doet roken. Als kinderen anderen zien roken lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken zoals andere sporters, trainers en ouders. Daarnaast is meeroken zowel binnen als buiten schadelijk, met name voor kinderen. Ook in de buitenlucht kunnen kinderen in aanraking komen met tabaksrook.

Omdat ook wij de toekomst en gezondheid van onze jeugd belangrijk vinden heeft HV Myra zich aangesloten bij de beweging "Op weg naar een Rookvrije Generatieā€. Iedereen is en blijft echter van harte welkom op de vereniging, ook rokers. Vandaar dat in 2017 tijdens de Algemene Ledenvergadering een voorstel is ingediend en aangenomen voor een gedeeltelijk rookvrij sportterrein. Daarbij zijn de volgende afspraken gemaakt:

• Niet roken langs de lijn
  • Niet roken op zaterdag en gedurende de week tijdens jeugdtrainingen (tot 20:00 uur), behalve op de aangewezen plekken: aan de achterzijde van het clubhuis of aan de linkerzijde van het clubhuis.

Op het complex van HV Myra zijn bordjes opgehangen om aan te geven dat wij onderdeel uitmaken van de Rookvrije Generatie. Wij rekenen op de medewerking van onze leden en bezoekers in het naleven van ons beleid. Op deze manier geven we het goede voorbeeld aan onze kinderen.