Algemeen Sep

Oud-Myranees Charlie Plomp geselecteerd voor Amsterdam H1

De 18-jarige Charlie Plomp begon zijn carrière bij Myra. Tot en met de JC1 heeft hij bij ons gehockeyd, voordat hij het hogerop ging zoeken bij Amsterdam. Daar heeft hij vervolgens in de JC1, de JB1 en de JA1 gespeeld. Dat alleen al is natuurlijk een bijzondere prestatie, maar sinds dit seizoen is mag hij zichzelf een heuse Hoofdklassespeler noemen. Charlie is namelijk geselecteerd voor Amsterdam Heren 1!

De afgelopen twee jaar trainde hij al mee met Heren 1, deed ook al mee met oefenwedstrijden en vorig jaar heeft hij al een aantal keer meegedaan met een officiële competitiewedstrijd. Afgelopen seizoen heeft hij binnen Amsterdam zelfs de Taco van den Honert-schaal gewonnen voor grootste jeugdtalent. En nu is hij dus onderdeel van een team dat in de top op het hoogste niveau van Nederland meedraait. De laatste keer dat een jeugdspeler bij Amsterdam doorstroomde naar Heren 1 is zo’n vijf jaar geleden, maar gelukkig is coach Graham Reid hier wel voorstander van en die heeft Charlie deze kans dan ook gegeven.

Als voormalig club van Charlie zijn wij natuurlijk beretrots op deze prestatie. Wij wensen hem allemaal veel succes bij zijn nieuwe team!

Charlie in zijn jongere jaren bij Myra.