Dames 1 Sep

Alkmaar Dames 1 - Myra Dames 1 9/9

Lieve supporters,

Yes! De competitie is eindelijk weer begonnen!! Al een aantal weken zijn wij hard aan het trainen om in de competitie iets moois neer te kunnen zetten. Van elke training en van de oefenwedstrijden hebben we geleerd. Vandaag was de dag dat we Alkmaar mochten laten zien wat we in huis hebben. Iedereen had er zin in en we waren er klaar voor.

Na een ietwat rommelige warming-up zijn we sterk aan de wedstrijd begonnen. Een stuiterende bal ging de cirkel van Alkmaar in en we hadden gelijk een strafcorner te pakken. Ots gaf uit de strafcorner een voorzet richting de tweede paal waar Juul stond om de bal de goal in te tikken. Zo stond er binnen vijf minuten de 0-1 op het scorebord!
Het spel werd nog even stil gelegd, want de hoekvlaggen moesten nog geplaatst worden. Het maakte voor onze spirit geen verschil, want we zaten er gelijk weer bovenop. De kansen waren er, maar de bal wilde er niet in. De 0-1 stond met de rust nog steeds op het scorebord.

Na de rust was Alkmaar vastbesloten om de achterstand om te buigen. Zo waren er aan beide kanten kansen, al denk ik dat Alkmaar minder gevaarlijk wist door te breken. Mooie passes, combinaties tussen speelsters en goede verdedigende acties waren te zien bij Myra. De scheidsrechters floten de wedstrijd niet dood, al werd het duwen niet gezien, of bestraft.  Een tweede doelpunt hing in de lucht, maar daar bleef het bij. Op het laatst werd het nog heel spannend, want Alkmaar wist nog een gevaarlijke aanval op te zetten. Gelukkig hebben wij Lotte in de goal staan en die wist de bal netjes op te ruimen. We hebben heel hard gewerkt met z’n allen en verdiend gewonnen!

Na de wedstrijd kwamen er vermoeide speelsters met super blije en tevreden koppies van het veld! We hebben gestreden voor de drie punten die we vandaag mee naar huis mochten nemen. Heerlijk om zo de competitie te beginnen.

Vandaag werd Loes extra in het zonnetje gezet. Ze speelde een heel goede wedstrijd en kreeg daarom een prachtige van rietjes gemaakte ketting (de glitterdas moet nog worden aangeschaft).

Volgende week spelen we om 12:45 uur THUIS tegen Athena. Komt u ons aanmoedigen naar de tweede overwinning?

Veel liefs,
Dames 1