Vrijwilliger Apr

Koninklijke onderscheiding voor 'onze' Attie Feldmann

Donderdag 26 april, tijdens de jaarlijkse lintjesregen, heeft onze trouwe en zeer gewaardeerde vrijwilliger Attie Feldmann een lintje ontvangen uit handen van de burgemeester van Amstelveen Bas Eenhoorn. Attie mag zich hiermee lid in de Orde van Oranje-Nassau noemen.

Attie was vanmiddag onder valse voorwendselen naar het gemeentehuis gelokt, waar voor haar duidelijk werd dat zij zelf was uitverkoren. Nog wat beduusd werd Attie als tweede - van in totaal acht personen in de gemeente Amstelveen - naar voren geroepen door de burgemeester die Attie vervolgens uitgebreid toesprak en de aanwezigen vertelde waarom Attie deze eer ten deel viel.

RTV Amstelveen vat de verdiensten van Attie mooi samen: "Sinds het moment dat haar zoon 34 jaar geleden begon met hockeyen bij hockeyvereniging Myra verloor mevrouw Feldmann haar hart aan deze club. De eerste stap in haar vrijwilligerscarrière zette zij door het wedstrijdsecretariaat voor de D-E-F-jeugd op zich te nemen, later gevolgd door het secretariaat van de A-B-C jeugd. Naast het wekelijks inplannen van de jeugdwedstrijden en scheidsrechters was zij ook actief bij de redactie van het papieren clubblad. In de jaren ’90 nam zij het barbeheer van de club over. Nog steeds vervult mevrouw Feldmann een aantal keer per week een bardienst. Voor haar jarenlange inzet is zij benoemd tot erelid van de vereniging."

Attie zelf vind het een enorme eer en is verguld met deze erkenning voor haar inzet. Om direct erna aan te geven dat ze toch vooral wil doorgaan omdat ze er veel plezier aan beleeft.

En daar zijn wij als vereniging heel blij mee! We zijn Attie ontzettend dankbaar voor haar jarenlange en tomeloze inzet en feliciteren haar van harte met haar zeer verdiende nieuwe titel!