Algemeen Feb

In Memoriam Walter Botman

In de nacht van donderdag op vrijdag j.l. is één van onze Myra vrienden van het eerste uur op de leeftijd van 81 jaar tot onze grote droefenis overleden. Na op zaterdag 17 februari nog in goede doen met de eerdere L-veteranen samen geweest te zijn, is dit wel een heel onverwacht en schokkend gebeuren.

In het midden van de jaren 50 was Walter met een aantal jongens van het Sint Nicolaas lyceum bereid om samen met nog een aantal ex-HIC leden het Myra avontuur aan te gaan.
Gestart werd met slechts één dames en herenelftal die onder de meest primitieve omstandigheden veel plezier en kameraadschap in het hockeyen beleefden, maar ook de basis hebben gelegd voor het huidige Myra .
Heel lang was hij de rots in de branding van het 1e elftal en beleefde de opgang van de onderbond naar de promotieklasse. Ook trad hij in het huwelijk met Gonneke in 1963 waarmede een waar "Myra huwelijk” tot stand kwam binnen de hechte "Myra familie”.
Na ca. 60 jaar lidmaatschap heeft Walter eerst in 2013 zijn actieve hockey loopbaan beëindigd, maar de warme vriendschapsband bleef tot het laatste moment voortduren.

Met het overlijden van Walter ontvalt ons één van de oprichters van Myra, maar ook een  echte vriend die wij erg zullen missen in onze Myra vriendenkring. Wij houden veel fijne herinneringen over en wensen Gonneke en kinderen heel veel sterkte in de komende periode.

Joop Poelwijk