Bestuur Okt

Myra wordt gedeeltelijk rookvrij

De Hartstichting, KWF en het Longfonds zijn gezamenlijk een campagne gestart met als doel een rookvrije generatie na te streven. De KNHB sluit zich aan bij deze groeiende beweging en zal zich komend seizoen ook inzetten om rookvrije hockeyterreinen te realiseren.

Het bestuur van Myra vindt het belangrijk om ons als vereniging aan te sluiten bij dit initiatief. Tijdens de ALV van 28 september werd al aangegeven dat wij niet het braafste jongetje van de klas willen zijn, maar wel een stap willen zetten met betrekking tot het rookbeleid op Myra. We realiseren ons echter dat met een algeheel rookverbod een belangrijke groep (trouwe) leden en vrijwilligers wordt uitgesloten. En omdat plezier bij Myra voorop staat, willen we daar op dit moment niet voor kiezen.

Daarom is tijdens de ALV het volgende voorstel gedaan - en bovendien door de vergadering aangenomen - rondom het rookbeleid op Myra:

Niet roken langs de velden en ontmoedigen van roken op zaterdag

We zullen dit beleid uitvoeren door binnenkort informatiebordjes te plaatsen om iedereen op de hoogte te stellen van het beleid op Myra. Daarnaast kunnen we gezamenlijk mensen die toch langs de lijn staan te roken hierop aanspreken en ze uitleggen wat het beleid is. Wij rekenen op een ieders medewerking, waarvoor hartelijk dank!