Dames 1 Sep

Helmond Dames 1 - Myra Dames 1 15/9

Nieuws afbeelding Zondag was weer aangebroken en we mochten ons opmaken voor de tweede competitiewedstrijd. Deze keer waren we vroeg uit de veren aangezien we om 9:15 uur vertrokken vanaf de club. Gelukkig waren alle slaperige oogjes al snel weg toen wij de busjes mochten aanschouwden die ons naar Helmond brachten.

Met Natalie en Ruud achter het stuur vertrokken we vol goede moed.

Eenmaal aangekomen op de club en met het Brabantse accent waren wij gebrand om de 3 punten mee terug te nemen naar Amstelveen.

We begonnen scherp aan de pot. We weten uit ervaring dat Helmond een stugge ploeg was en dat was deze keer ook niet anders. Met veel kansen voor Helmond veel toch het eerste doelpunt voor Myra. Eentje die ook zo uit het boekje kwam van hoe het hoort. Opbouw vanaf achterin, waar we goed het geduld hielden, creƫerde enorme ruimte over de linker flank. Een uitgewaaierde spits kreeg de bal en met een heerlijke stuiter voorzet vanaf buiten de cirkel kon Ellis hem zo in tikken. Pracht goal.

Het doel na het eerste kwart was ook duidelijk: de voorsprong uit breiden. Helmond geen grip op de wedstrijd te laten krijgen.

Helaas begon het tweede kwart minder goed en kregen we veel kansen/corners tegen. Deze wisten we gelukkig allemaal te keren door goed verdedigend werk. Ook bleven we wat kansen krijgen dus we gingen opgeheven hoofd richting de tweede helft.

Met een enorm scherpe start, kregen we binnen minuut een straf corner mee. Die onze nieuwe aanwinst Suus mooi tussen de lijn stop en de keeper wist te slepen.

Niet alleen 1 corner was succesvol deze wedstrijd maar enkele minuten later bereikte de bal weer het net. Door een mooie aanval over links bijhaalde we weer een corner die Hoogie rechtstreeks flatste. Hij werd in eerste instantie weg gewerkt door Helmond maar door goed positie spel en oplettendheid van Ellis kon ze hem er weer mooi intikken. 3-0 in het derde kwart. Helmond bleef wel hockeyen en wist goed druk te houden. Zo bleven we nog een hoop kansen tegen krijgen maar wisten ze wederom allemaal te keren.

Het laatste kwart gingen we in met een mooie 3-0 voorsprong en dit gingen we niet meer weg geven! Wel was Helmond nog gebrand om te hockeyen en gaf alles. Ze bleven scherp en kregen nog een aantal corners mee. Helaas was het deze keer wel raak voor Helmond en flatste zij deze strak de hoek in. 3-1. Vanaf dit moment begon Helmond echt vertrouwen te krijgen alsof ze nog konden stunten. Maar gelukkig waren wij daar een paar minuten later om ze te vertellen dat dit niet ging lukken. Een mooie counter aanval en een lange loop actie door Pau werd beloond toen Fien hem vlak voor de keeper de goal in wist te tippen.

Een minuut voor tijd wist Helmond exact de zelfde corner te scoren en werd het 4-2. Gelukkig kwam niet veel later het verlossende signaal van de scheidsrechter dat de wedstrijd voorbij was.

Een 4-2 winst uit op Helmond is een enorm mooi resultaat. Na de wedstrijd mochten we de mannen van H1 ook nog aanmoedigen aangezien die ook uit op Helmond moesten. Zij eindigde in 4-3 winst voor Myra en zo mochten wij dus 6 punten meenemen terug naar Amstelveen!

Voor de fanatieke hockey.nl app gebruiker hebben jullie ook al kunnen zien dat wij op het moment op de eerste plek staan. Wel is waar maar na 2 wedstrijden maar toch iets waar al wel een beetje trots op mogen zijn.

Aankomende zondag krijgen we Maastricht op bezoek en zullen wij er alles aan doen om het voor hun een punten loze, lange terug rit te maken! Donderdag mogen we eerst nog aantreden in onze eerste beker wedstrijd van het seizoen tegen LOHC D1. Waar zoals vele weten onze oude coach Jeroen nu deel uit maakt van de staff.

We hopen jullie dus niet alleen aankomende zondag te zien maar ook donderdag om 20:30 uur op Myra!

Hoofdsponsors