Junioren Feb

Zaalkampioenen MB1 en JD1

Zaterdag 20 februari 2016 is onze MB1 ongeslagen kampioen geworden in de zaal. Na twaalf wedstrijden staan de meiden trots bovenaan met 10 overwinningen en slechts twee gelijkspelen.

Na de selectietrainingen gingen onze meiden gelijk extra de zaal in met onze zeer enthousiaste en bevlogen coach/trainer Peter den Hartog. De basis voor het succes ligt natuurlijk in "vlieguren” maken zoals Peter dat noemt. En hiermee werd gestart in de kerstvakantie: Drie dagen achtereen gingen onze meiden trainen en ook oefenwedstrijden spelen. Ook na de kerstvakantie bleven onze meiden, naast de door Myra aangeboden trainingsuren, extra trainen en stonden zij dus elke week minimaal twee keer in de zaal.

De competitie startte pas in het eerste weekend van 2016. Helaas had de griep onze coach Peter te pakken gekregen, maar de meiden waren goed voorbereid. De eerste wedstrijd werd van Alliance gewonnen met 2-0. De tweede wedstrijd tegen Amsterdam MB12 (met maar liefst 4 invalsters die uiteindelijk landskampioen zijn geworden) was enerverend met een 3-3 als eindresultaat. Het tweede weekend leverde ook een winstpartij en een gelijkspel op. Dit was het laatste puntenverlies.

Myra MB1 bleef oefenen en werd met de week beter. Elk competitieweekend leverde het maximaal aantal punten op en een kampioenschap kon niet uitblijven. Het laatste weekend moest worden gespeeld in Beverwijk. Een mooie ambiance; een sporthal met een leuke tribune die goed gevuld werd met ouders, opa’s en oma’s en bekenden! Voor aanvang van de laatste twee wedstrijden had Myra MB1 drie punten voorsprong en vier punten zouden dus genoeg zijn. Maar dat past niet bij dit team: ze gingen voor de volle winst en het doel was dan ook om ook laatste twee wedstrijden te winnen. Het waren niet hun beste wedstrijden, zoals het eigenlijk ook hoort bij kampioenswedstrijden. Waren ze zenuwachtig of was het de druk?!

Toch werd de eerste wedstrijd tegen HBS vrij eenvoudig gewonnen met 5-1. De laatste wedstrijd van de competitie was tegen De Reigers. Het was duidelijk dat Myra beter was, maar de bal moet er wel eerst in. Gelukkig brak Anne de ban en bracht de 1-0 op het scorebord. Op de bank werd opgelucht adem gehaald, maar bij het uitblazen hiervan stond het ineens 1-1. Het zou toch niet?!

Myra bleef de bovenliggende partij en kreeg de ene na de andere strafcorner en met rust stond een welverdiende 3-1 stand op het scorebord door een doelpunt van Sascha en Charlène. Na rust werd aan alle onzekerheid een einde gemaakt na doelpunten van Noa, Sascha en Anne en met nog een paar minuten te spelen stond een mooie 6-1 op het scorebord. Onze top-keeper Erin kreeg een applauswissel en de laatste tien seconden werden luidkeels afgeteld door ons fantastisch publiek en wisselspelers. De groep viel elkaar in de armen en kregen na hun eigen feestje te hebben gevierd een medaille en natuurlijk bloemen!

Myra MB1 is een terechte kampioen en vooral een kampioen als team! De verdediging met Nienke, Luna en Anna speelde zeer solide. Deze meiden gaven heel weinig weg en als er dan toch een kans kwam voor de tegenstander, stond onze kanjer Erin nog in het doel. Slechts twaalf tegendoelpunten in evenveel zaalhockeywedstrijden is alleszeggend over onze verdedigende capaciteiten.

Dit was natuurlijk niet alleen de verdienste van onze verdedigers, maar ook onze midden speelsters Britt en Sabine zorgden samen met onze aanvalsters (Noa, Sascha, Charlène en Anne) voor zoveel druk dat kansen voor tegenstanders sporadisch waren in tegenstelling tot Myra. We hadden meer kunnen en moeten scoren, maar het bleef wel lekker spannend zo. Ons trouwe publiek wil natuurlijk wel leuke, spannende wedstrijden zien en daar hielden onze meiden zeker rekening mee. Uiteindelijk hebben wij 45 doelpunten gemaakt en dat is toch een mooi aantal!

Natuurlijk zijn de meiden zelf kampioen geworden. Toch moet ook even stil worden gestaan bij alle randzaken en randvoorwaarden. Ten eerste willen wij Michael Arentsen / VU Sportcentrum voor hun medewerking om de meiden zoveel als mogelijk te kunnen laten trainen. Ten tweede willen wij graag onze meiden van MA1 bedanken voor de oefenpotjes in de zaal. Het heeft Myra MB1 iets extra’s gebracht en het was heel leuk om de progressie te zien met uiteindelijk een onderling gelijkspel als resultaat. Ten derde willen wij graag iedereen bij Myra bedanken die deze zaalcompetitie weer mogelijk heeft gemaakt. Wij konden het ook zeer waarderen dat Ans als categorieleidster bij onze kampioenswedstrijd is komen kijken! Ten vierde willen wij onze scheidsrechters Rien en Jan-Bert bedanken voor het fluiten van onze competitiewedstrijden maar ook vele oefenwedstrijden. Ten vijfde kunnen wij onze teambegeleidster Alice niet vergeten om te bedanken. Het was nogal een druk programma met veel flexibiliteit, maar iedereen was "gewoon” juist en tijdig geïnformeerd. Ten zesde, last but not least (en nu maar hopen dat wij niemand vergeten zijn), verdienen ook alle ouders een groot compliment. Naast praktische zaken zoals rijdienst was er elke keer een zeer grote opkomst op de tribune en werd er echt meegeleefd.

Kortom: Het zaalhockeyseizoen was zeer geslaagd met een hele mooie afsluiting; MYRA MB1 KAMPIOEN!!

Tot snel weer op het veld.

Sportieve groet,
Peter en Sander

Ook Jongens D1 is kampioen geworden in de zaal.