Algemeen Jun

HV Myra steunt HC Bonaire

Als materiaalcommissie helpen we, waar mogelijk, startende clubs met overtollige keepersmaterialen. Materialen die inmiddels vervangen zijn door nieuwere spullen. Een paar jaar geleden hebben we een aantal tassen met overtollige keepersspullen gedoneerd aan Amsterdam Dynamics. Een destijds startende club in Amsterdam Zuidoost.

Nu zijn we via Evy Brouwer (DJ1) in contact gekomen met Jolien van HC Bonaire. Jolien is nu ruim een jaar op het eiland en wil de in tijdens corona doodgebloede club nieuw leven inblazen. Ze hebben hockeyers op Bonaire, maar hockeyspullen zijn niet te krijgen. Na telefonisch contact hebben wij de kasten doorzocht en twee setjes keepersspullen, pionnen en wat ballen klaargezet.

Afgelopen week vloog Evy voor 6 weken naar Bonaire en nam de twee tassen als extra bagage mee. Twaalf uur later heeft ze de tassen overgedragen aan Jolien.

HC Bonaire traint twee maal per week op het versleten voetbal kunstgras Velt Elion Flores. Gisteren hebben ze voor het eerst met een keeperspak getraind.
Hoe gaaf dat we als HV Myra zo een bijdrage kunnen leveren aan de sportbeleving aan de andere kant van de wereld.

Na deze donatie zijn we aan het kijken waar ze verder nog behoefte aan hebben en ook hoe we een nieuwe lading daar kunnen krijgen. In beide vraagstukken zit mooie voortgang.

Later komen we met specifieke vragen terug. Gooi in de tussentijd geen hockeysticks, sokken of scheenbeschermers weg…
Kun je nu al een bijdrage leveren neem dan even contact op met mij.

Sportieve groet namens de materiaalcommissie,

Menno