Senioren Jun

MYRA Dames 2 kampioen reserve 1e klasse

De hele week hebben we uitgekeken naar deze prachtige zondagmiddag 2 juni 2013. En wij niet alleen! Al weken lang leeft iedereen met ons mee, van Funkey Benji tot veteraan, van buurman tot voorzitter, van ouders, broers, zussen, opa's en oma's tot verre vrienden en vage bekenden. Iedereen zat samen met ons in de flow die de weg naar het kampioenschap met zich mee bracht.

En ondanks dat, was de grote opkomst van supporters - compleet uitgerust met spandoeken, toeters en fototoestellen - bij onze laatste en misschien wel meest belangrijke wedstrijd echt een geweldige verrassing voor ons! Want op hetzelfde moment dat wij moesten 'shinen' in Leiden, stond ons eigen Heren 1 te knokken op MYRA om door te gaan naar de volgende ronde in de play-offs. Wat een heerlijk gevoel was het om iedereen langs de lijn te zien!

Over de wedstrijd kunnen we het kort houden: de zenuwen zaten er bij iedereen goed in. We maakten veel onnodige fouten, maar konden op den duur toch vanuit onze basis hockeyen en zorgen voor een aantal mooie aanvallen. Met enige moeite lukte het ons uiteindelijk om met 1-3 te winnen van de degradant uit de poule. Toen het fluitsignaal klonk konden we ondanks deze lelijke pot alleen maar heel erg blij zijn met deze - al zeggen we het zelf - fantastische prestatie. Daarvoor werden we door onze lieve ouders ook goed in het zonnetje gezet met prachtige bloemen, champagne en medailles. Ontzettend bedankt, niet alleen voor dit mooie gebaar, maar ook voor jullie onvoorwaardelijke steun en enthousiasme!

22 wedstrijden, 113 wonderschone doelpunten in ons voordeel, slechts 18 in ons nadeel en 58 snoeihard verdiende punten later kunnen we ons dan echt bestempelen met de titel: wij zijn de beste! WIJ ZIJN KAMPIOEN!!!

Na een uitgebreide fotoshoot, luid applaus van de toeschouwers, de nodige vreugdedansjes en kootsj Bert die nog even in de - modderige - sloot werd gegooid, keerden wij gehuld in onze prachtige kampioensshirts (met grote dank aan Stefan Koridon!) terug naar MYRA. Daar stond ons nóg een geweldig onthaal te wachten. Bedankt Dames 3 voor de flesjes wijn met felicitaties!! Bedankt Heren 2 voor de gegraveerde trofeeën!! Bedankt Wim en John voor de mooie woorden en nog meer champi!! En natuurlijk bedankt aan iedereen die zo met ons heeft meegeleefd!

We zien jullie volgend jaar graag weer langs de lijn tijdens onze wedstrijden in de - ja ja - reserve Overgangsklasse!