Algemeen Apr

Nu ook statiegeld op blikjes

Na plastic flesjes zijn we vanaf 1 april 2023 verplicht ook statiegeld te rekenen op blikjes. Net als bij kleine plastic flesjes is het statiegeld 15 cent.

Lever je jouw flesje of blikje in, dan kan deze worden gerecycled. Wil je je statiegeld retour ontvangen dan kun je deze inleveren bij de supermarkt.

Wij kunnen als vereniging geen statiegeld retour geven maar je kunt wel de flesjes of blikjes inleveren in de daarvoor bestemde bakken. Het geld wordt besteed aan het voorkomen van zwerfafval, de verbetering van gescheiden afvalstromen en wat er eventueel nog over blijft wordt besteed aan het verbeteren van ons clubhuis.

Let bij het inleveren op:

- leesbare barcode
- niet indeuken