Junioren Mei

Voortzetting samenwerking jongenslijn met MHC Amstelveen

Afgelopen jaar hebben we voor het eerst binnen de jongenslijn met MHC Amstelveen (MHCA) samengewerkt. Ondanks de nodige leermomenten hebben we dit allemaal als positief ervaren en was het voor beide clubs een goede mogelijkheid om de jongenslijn te versterken en daarmee het spelplezier voor de jongens te vergroten.

Dit jaar hebben we de intentie deze samenwerking te continueren en zelfs uit te breiden. Op bestuursniveau worden hierover de laatste beslissingen genomen. De insteek is iets anders dan afgelopen seizoen: Alle jongens van MHCA en Myra doen mee aan de selectietrainingen en worden op sterkte ingedeeld. Wanneer uiteindelijk in een team 6 of meer spelers van MHCA komen, dan wordt dat team een Mixed-team, anders blijft het een Myra team waarin dus ook een paar MHCA jongens kunnen spelen. Naar verwachting doet de gehele jongenslijn van MHCA hieraan mee (36 jongens). Dat betekent dat we naar alle waarschijnlijkheid zowel in de B, C, E8 als E6 categorie een Mixed-team formeren.

In tegenstelling tot vorig seizoen wordt de organisatie van de opleiding, trainingen, wedstrijden en dergelijke nu alleen door Myra uitgevoerd. Dit komt de coördinatie en communicatie ten goede en garandeert hetzelfde programma en begeleiding voor zowel de Mixed als de Myra teams. Net als vorig jaar spelen de Mixed-teams de thuis wedstrijden wel de ene keer bij Myra en de andere keer bij MHCA. De trainingen vinden ook op beide clubs plaats: 1 keer per week bij Myra 1 keer per week bij MHCA. Alle trainers staan net als altijd onder begeleiding van de Myra Hockey Academie. De jongens worden net als altijd beoordeeld door hun trainers/ coach, dit wordt vastgelegd in het speler volgsysteem. Hierdoor kunnen we de vorderingen net als altijd blijven volgen.

Er wordt gespeeld in het afwijkend Mixed-team tenue. Deze zullen door de beide clubs aan de spelers beschikbaar worden gesteld. Hiervoor zijn we nog op zoek naar een sponsor.

Meer informatie

We kunnen ons voorstellen dat er vragen leven. Daarom organiseren we woensdag 1 juni een bijeenkomst in het clubhuis van Myra, we starten om 19.30 uur.