Bestuur Mei

Overleg HV Myra en MHC Amstelveen n.a.v. mogelijke uitbreiding International School of Amsterdam

De gemeente Amstelveen is in gesprek met de International School of Amsterdam (ISA) over een mogelijke uitbreiding van ISA op de huidige locatie van ISA. Een uitbreiding zal van invloed zijn op een aantal sportverenigingen op Sportpark Oost en Sportpark West (de Groene Long). De gemeente trekt samen met het Sportbedrijf op om een aantal mogelijke scenario’s uit te werken. Wat betreft de hockeysport wordt gestudeerd op de optie deze te concentreren op Sportpark Oost.

Delegaties van de besturen van Hockeyvereniging Myra, MHC Amstelveen, de Stichting Hockeypark Myra en de Stichting Sportaccommodaties Startbaan zijn met elkaar in gesprek, om te verkennen hoe beide verenigingen en stichtingen zouden kunnen samenwerken bij concentratie van de hockeysport op Sportpark Oost. De opties zijn:
  • als twee afzonderlijke verenigingen op afzonderlijke, naast elkaar gelegen complexen verder gaan;
  • als twee afzonderlijke verenigingen op één complex verder gaan;
  • als één nieuwe vereniging op één complex verder gaan.
Met inachtneming van de belangen van beide verenigingen en de ontwikkeling van de hockeysport in Amstelveen-Zuid wordt in eerste instantie de mogelijkheid onderzocht om als één nieuwe vereniging op één complex verder te gaan.

Uiteraard zullen de besturen de leden van de verenigingen informeren over de verdere ontwikkelingen.

Bestuur Hockeyvereniging Myra
Bestuur MHC Amstelveen
Bestuur Stichting Hockeypark Myra Bestuur Stichting Sportaccommodaties Startbaan