Heren 1 Apr

Myra Heren 1- Tilburg Heren 1 10/4

Trouwe lezer,

Laat ik beginnen met een huishoudelijke mededeling: Komende zaterdag organiseren uw eerste teams (Dames 1 en Heren 1) een veilingdiner. U krijgt een heerlijk 5 gangen diner voorgeschoteld en voor spel en vermaak zal gezorgd worden. Er zijn hier nog plaatsen voor beschikbaar, dus haast u.

Toen we aan het begin van de middag in het clubhuis arriveerden was het clubhuis omgetoverd in een kledingzaak met de prachtigste broeken, overhemden en jassen van Gentlemen’s place, die voor mooie kortingen gekocht konden worden. We zijn blij voor de mannen dat deze middag zijn vruchten heeft afgeworpen. Dan het hockey: Zoals u wellicht weet is het dit jaar erg spannend in de onderste regionen van Overgangsklasse poule A. De stand onderin met nog 5 wedstrijden te gaan:

9. Rood-Wit met 11 punten
10. Amersfoort met 11 punten
11. Alkmaar met 10 punten
12. Myra met 10 punten

Het verschil met de bevrijdende 9e stek is dus slechts 1 punt. Dit weekend mochten wij thuis aantreden tegen nummer 3 Tilburg. Om een blamage als die van vorige week te voorkomen besloten we meer bezig te gaan met het verdedigende aspect van het hockey. Weinig weggeven en zelf je kansen benutten was het doel voor vandaag. De eerste helft lukte dat heel aardig. Tilburg werd op 2 schoten en een strafcorner na niet gevaarlijk en wij kregen een aantal opgelegde countermogelijkheden, die helaas ook onbenut bleven. Doorgaan waar we mee bezig waren was het doel voor de tweede helft.

Dat lukte heel aardig. Tilburg had moeite met ons verdedigende spel en kwam er eigenlijk niet doorheen. Na 10 minuten gespeeld te hebben in de tweede helft verdienden wij onze eerste corner van de wedstrijd. Deze werd door Jorrit Tel genadeloos hard binnen gepusht: 1-0. Het plan werkt! In de minuten erna gaat Tilburg aanvallender spelen en komen wij onder druk te staan. Na een goed uitgespeelde aanval van Tilburg over de rechterkant verdwijnt een schot in de korte hoek van ons doel: 1-1.  Enkele minuten later maakt een Tilburg-middenvelder een actie en loopt daarbij de bal over de zijlijn. Helaas voor ons werd dit niet geconstateerd door de mannen in het geel, waardoor de bal voorgegeven en afgerond kon worden door een Tilburg spits: 1-2. Netjes van de betreffende scheidsrechter was overigens wel dat hij na de wedstrijd zijn excuses kwam aanbieden voor de gemiste uitbal. Maar helaas levert dat ons geen punten op.

Tien minuten voor tijd krijgt Tilburg haar tweede strafcorner van de wedstrijd die knap wordt binnengesleept bij onze Glenn, die overigens een dijk van een wedstrijd aan het keepen was. Zou dat komen door de door hem verklaarde liefde aan de groepsapp van Heren 2? Enfin, om toch nog wat te creëren in de laatste minuten van de wedstrijd besloten we aanvallender te gaan spelen. Dit leverde nog een aantal goede mogelijkheden op voor ons, maar tot een goal kwam het helaas niet. Tilburg maakte in het fluitsignaal vervolgens nog de 1-4, maar deze goal was puur voor de statistieken.

Het Man of the Match jasje ging deze week naar Mikey, die een puike partij had gespeeld in het centrum van de verdediging. Dit belooft wat voor de rest van zijn 24e levensjaar. Gelukkig lieten alle concurrenten het ook na om punten te pakken dit weekend, dus de schade van de verliespartij blijft beperkt. Met nog 4 wedstrijden te spelen, blijft de stand dus identiek aan de stand hier boven genoemd.

Volgende week staat een uitwedstrijd naar de Kwakel op het programma. Nummer 1 Qui Vive voelt de hete adem in de nek van nummers 2 en 3 HDM en Tilburg, dus misschien kunnen we van deze spanning gebruik maken om te profiteren. Graag zien we u weer langs de lijn!