Heren 1 Maa

Myra Heren 1 - Union Heren 1 20/3

Trouwe lezer,

Afgelopen zondag stond de wedstrijd thuis tegen Union op het programma. De uitwedstrijd in Nijmegen ging met  2-0 verloren. Deze week zijn we erop gebrand om de eerste 3 punten na de winterstop binnen te slepen. Deze week moesten we het doen zonder aanvoerder Nicky Beukering, die de voorgaande week een hockeybal in zijn edele delen geschoten kreeg. Zijn plek bij de wedstrijdselectie werd door een talent uit eigen jeugd, Job, dankbaar overgenomen.

We begonnen de wedstrijd heel aardig. Het baltempo lag hoog, we gaven weinig weg en creëerden een aantal goede mogelijkheden, waaruit de welkome 1-0 voorsprong werd binnengewerkt door Bijlsma senior. Na de goal sloop er echter onrust in ons spel. Union zette meer druk dan ze daarvoor gedaan hadden, maar tot echt grote kansen kwam de ploeg uit ‘Nimma’ niet. Wel kreeg Union voor de rust nog 2 opgelegde mogelijkheden in de vorm van een strafcorner, die beiden knap werden benut door hun cornerman. Zo gingen we met 2-1 de kleedkamer in. Het goede spel van de eerste 15 tot 20 minuten vasthouden, dat was het doel waarmee we weer het veld in gingen. Zo ver kwam het helaas niet meer in de tweede helft. We kregen het niet goed voor elkaar om onder de druk van onze tegenstander uit te hockeyen en ook in verdedigend opzicht begonnen we wat steekjes te laten vallen. Na een goede counter schoot een Union-spits de 3-1 binnen met zijn backhand.

Om in het laatste deel van de wedstrijd nog wat te forceren werd er een extra middenvelder ingebracht, maar Union hield de boel goed dicht achterin. Ze wisten zelfs enkele minuten voor tijd nog de 4-1 te maken. We hadden gehoopt vandaag 3 punten te pakken en dan is het altijd zuur als het niet helemaal gaat zoals gepland is. Extra vervelend is het overigens dat Amersfoort won van Alkmaar, waardoor we nu met de 4 onderste ploegen erg dichtbij elkaar staan. Alles kan nog gebeuren onderin, maar we gaan ervoor zorgen dat wij aan het langste eind trekken.

Thijs had na 2 weken verzuim, dan toch eindelijk het man of the match jasje meegenomen. Deze werd terecht uitgedeeld aan Jeffrey ‘lange tenen’ Beukering voor zijn werklust en groei van de afgelopen weken in het slimmer kiezen van positie en heus resultaathockey.

Dit weekend gaan we eieren zoeken en zijn we niet te bewonderen op het hockeyveld. Graag zien we u allen volgende week zondag op en tegen HDM!