Clubhuismanager Feb

Bericht van de clubhuismanager: Februari 2016

Februari

Februari was een relatief rustige maand, zeker met Hockey. Maar de bar en clubhuis bereidde zich voor op de tweede helft van het seizoen. Weinig activiteiten, dan dat er veel gebruik wordt gemaakt van het dartboard. De activiteiten en acties worden hieronder uitgelicht.

Reanimatie

De maand februari startte met een prachtig initiatief van onze medische groep, de SNS bank en Soliede, namelijk Reanimatie voor coaches, begeleiders, barmedewerkers. Twee groepen over twee dagen (1 en 15 februari).  Onder leiding van een ervaren lerares en met medewerking van reanimatiepoppen, leerden de MYRA leden herkennen van situatie waarbij reanimatie noodzakelijk is, de daarbij behorende handelingen, het reanimeren zelf en het gebruik van de AED.
Alle deelnemers waren unaniem:  "Mocht er zich een dergelijk geval voordoen, dan weet ik niet alleen hoe te handelen, maar ik durf het ook!”
Speciale dank aan Ruurd en Mirjam van der Meulen-Overdiep, Frederique Boelsma en Jurrijn Olie van Soliede.

Barverbouwing

Zoals misschien bekend is het de bedoeling om de bar iets te gaan aanpassen. De belangrijkste wijziging is een uitgifte balie tegenover de keuken. Hierdoor zal de hele bar opschuiven. Overigens heeft het te maken met de keuze voor de bierleverancier en de daaraan verbonden logistiek. In ieder geval is besloten dit over het seizoen heen te tillen en in de zomer te realiseren. Deze artist impression is gemaakt door Schooneman Design (inderdaad, die van de tafels met ons logo), maar een goede toeschouwer heeft al gezien dat we de kassa’s aan de andere zijde hebben geplaatst. De kassa’s krijgen een schermpje, zodat je mee kunt kijken naar de kosten of saldo van de MYRACard.

Bonenkoffie

Tijdens de proefperiode met de bonenkoffie is bevestigd dat een keuze voor bonen erg goed is gevallen. Op de drukke zaterdagen was het soms wel even wennen, niet iedereen kende de machine, die regelmatig van de koffieprut ontdaan moet worden. Na discussie binnen de barcommissie is besloten over te gaan op deze nieuwe (UTZ gecertificeerde/MaxHavelaar) koffie en de Fortune machines. Het betekent wel dames en heren, dat u op een drukke zaterdag iets langer op uw koffie moet wachten. Het past in het kader van slow food 

Maaltijden

Om het assortiment te verreiken hebben we pizza’s gekocht, die op een steengrill worden klaargemaakt.  Het zijn heerlijk pizza’s. Het smaakpanel was aangenaam verrast door de texture, de smaak en de dunne krokante bodem als van een echte Italiaanse pizza. Sterker nog, ze kómen rechtstreeks uit Italië. Uiteraard kunt u ze ook eten als snack. Door de week zijn er weer maaltijden voor trainers, studenten, harde werkers (als of studenten dat niet zijn), kinderen en ouders zoals Macaroni, Wraps, Zuur- en Boerenkool en nu ook Pizza. Eet smakelijk op MYRA.

Bellen voor Vriendenloterij

Ook deze maand is een bel team actief geweest om zoveel mogelijk abonnees te verwerven. Dat uiteindelijk ook leidt tot extra inkomsten voor de club.

Draaiboek evenementen

Pieter Legerstee, onze vicevoorzitter, is binnen het bestuur verantwoordelijk voor evenementen. Om inzage te krijgen of evenementen voldoende "dekking” hebben, welke risico’s er zijn, of er aan alle facetten is gedacht (EHBO of beveiliging), aan alle vergunningen is gedacht, samenwerking met de clubhuismanager heeft plaatsgevonden en natuurlijk of een evenement rendeert, heeft Pieter een document ontwikkeld. Het eerste evenement dat dit formulier heeft gebruikt is DERMJH-Toernooi. Voor iedereen een aanrader bij het organiseren van een evenement dit document te gebruiken.  Bovendien is het meteen een ‘draaiboek’ voor als andere vrijwilligers het evenement overnemen.

De laatste voorbereidingen H1 en D1

De laatste oefenwedstrijden worden afgewerkt en dan start de competitie voor onze vlaggenschepen  op 6 maart. H1 thuis tegen Breda (komt allen!!)

WhiskyTasting
Afgelopen zaterdag de 27e was het clubhuis een "men’s cave”. Er waren alleen maar mannen die gezamenlijk de verschillende whisky’s uit de Schotse Hooglanden probeerden. Mede door het initiatief van Miltenburg& Rouhard (slijter in Westwijk) en in samenwerking met het huis Pernod-Ricard hebben een kleine 20 man genoten van de uitleg van de "keeper of the Quaish” over en van zes tal heerlijke single malt whisky’s. …en het bleef nog lang onrustig.

Voorbereidingen top team jeugd

Ook de jeugdteams zijn weer volop in training, hun competitie start half maart.

Bedankt Moeder van Dunja ……voor de prachtige leren stoelen. Mijn werkplek wordt steeds mooier! Leuk Dunja! Goed dat je aan ons dacht.

Vakantie!! (geniet ervan)

Programma maart:
 6 maart start competitie H1 en D1. Heren 1 speelt thuis, dus komt allen!!
16 maart Bitjes happen
20 maart TD m.m.v. Tivaro’s, Ja we houden er de Vaart in 