Clubhuismanager Feb

Bericht van de clubhuismanager: Januari 2016

Zo het jaar 2016 is begonnen.

Heren 1 en Dames 1 hebben de trainingen alweer opgepakt.

Amper is het jaar gestart of onze selecties H1 en D1 zijn al begonnen met hun trainingen. De buikjes eraf trainen, zeg maar. Beide selecties waren nog niet helemaal  compleet, maar de wil om te presteren  is er nu al van af te lezen.  Dat is een goede start.

Nieuwjaarsreceptie
Onder leiding van het bestuur was er op 10 januari  weer even tijd voor bezinning. Over 2015 en 2016. De voorzitter hielt een speech waarin hij gebeurtenissen van het afgelopen jaar de revue liet passeren en blikte vooruit op het komende jaar en sneed daarbij de ontwikkelingen bij het HWC aan. Inclusief de opties die er voor MYRA zijn.  En wenste uiteraard iedereen een gezond en sportief 2016 toe. Ook werd de nieuwe huurder voorgesteld ("By Bas” personal trainer, Bas van Ingen) en iedereen kon bij hem komen kijken. Daar is veel gebruik van gemaakt.
Verder was het drukker dan normaal en met de open haard aan was het  gezellig en lang onrustig.  Speciale dank gaat uit naar D1 en H1 voor de hand- en spandiensten achter de bar.

Zaterdag wintercompetitie
Zaterdags is het ook al weer druk. Want van een winterstop is inmiddels geen sprake meer. In de ochtend spelen veel team van de jongste jeugd en eind van ochtend spelen de junioren hun wintercompetitie. Bar bezetting wordt weer vanouds geregeld door Rob en Bas Greven. Prima jongens! Rob bepaalt – in deze periode- aan de hand van de drukte of de keuken open gaat of niet.

Winteravond hockey
Op de vrijdagavond (tot eind februari) is er vrije inloop voor iedereen die achter een bal wil aan rennen. De vrijdagen worden steeds beter bezocht. De bar is gewoon open voor iedereen die een biertje wilt komen drinken.

KNHB opleidingen
Op de maandagen in januari worden door de KNHB, onder leiding van Frans Tordoir (hockeyschool), coaching cursussen gegeven. Een groep van MYRA-leden en niet-MYRA-leden krijgen theorie en praktijkles van een KNHB afgevaardigde.

Lekker gezond:Fruit
MYRA geeft een signaal af. Naast de groente-snoepjes "Tommies”, zullen we  fruit GRATIS aanbieden. Een appeltje, peetje, mandarijntje of banaan.  Het bestuur heeft hiertoe besloten. En om dit te kunnen bekostigen is besloten de prijs van regulier snoep in prijs te verhogen. Met twee dubbeltjes. Behalve weer de "Tommies” groente-snoepjes

Fortune Koffie

Na aanleiding van de vele vragen en opmerkingen over de kwaliteit van de koffie, startten we met een proef met bonenkoffie. Er staat tot half februari één machine die bonenkoffie zet. De andere machine staat er nog en blijft in gebruik. De test is bedoeld om de logistiek van de zaterdag ochtend te testen met deze nieuwe machine.
We hebben gekozen voor deze leverancier omdat hij goede bonen heeft (100% Arabica) en daarbij let op de keurmerk UTZ en Max Havelaar. Dus niet alleen lekker, maar ook nog een eerlijk. De bonenkoffie is duurder. Maar de ervaring tot nu to is dat we voor kwaliteit willen betalen.
Na de test besluiten of we hiermee verder gaan (en dan voor twee machines). Meldt de bar medewerkers wat je ervan vind, dat helpt in de keuze.

Controle meubelen
Onze steigerhouten meubelen hebben het nogal te verduren tijdens het seizoen. Daarom worden, voor de start van het seizoen de meubels gecontroleerd en -waar nodig- hersteld. En eh…..hou ze netjes!! (dank je)

Veiligheid: calamiteiten/ontruimingsplan
Voor het clubhuis is een calamiteiten en ontruimingsplan gemaakt en aan het bestuur voorgelegd.  Iedere organisatie dient dit te hebben. Wij ook dus. Het plan ligt achter de bar en zal als document te downloaden zijn. In het clubhuis hangen inmiddels de bordjes met de vluchtwegen en de nodige veiligheidsmiddelen. Met dank aan Soliede, het berdijf dat ons hierin helpt en begeleid. (Jurrijn Olie is lid van MYRA)
Aanvullend: op 01 en  15 februari is er een reanimatiecursus voor leden. (Volgeboekt). En ook deze opleiding wordt verzorgd door Soliede. Top .

Kaas tosti’s
Vast in het assortiment zijn kaas tosti’s.  Dit op veler verzoek van ons en onze gasten.

Eettafels.
Omdat we vanaf de tweede helft starten met (eenvoudige) maaltijden zijn er ook enkele eettafels geplaatst in het clubhuis. MYRAMaaltijdMeubels  (met ons logo erop).

Sushi Workshop
Op 21 januari hielt MYRA een heuse Sushi Workshop. Echter door enkele afvallers is de workshop verplaatst naar het Restaurant van SushiTime in het WTC in Amsterdam. De MYRA deelnemers hebben veel opgestoken en geleerd. Bovendien heerlijk gegeten.
(hier op de foto Snow Li, Thyra Blankert, Jan de Kleijn)

O n e h u n d r e d e i g h t y !!
Het wandje voor de dartboards is geplaatst en de dartboards hangen. Dus haal je darts uit het vet en kom spelen tijdens de vrije inloop vrijdag.

Aankleding clubhuis.
Er is behoefte aan oude foto’s op canvas of ingelijst voor in het clubhuis. Dus als je een leuke foto hebt laat hem dan afdrukken op canvas of lijst hem in en hij krijgt een mooie plaats. We missen de geschiedenis van de club vast gelegd in foto’s. Wie oh wie helpt ??

OPROEP:
1.Voor de maandagmorgen is de club op zoek naar iemand die de velden en het terras wilt opruimen.
2.Coördinatoren voor de zondag. Begeleiden van de bardiensten; kassabeheer en afsluiten. Contact: [email protected]

18+
27 februari a.s. is er een whiskyproeverij op MYRA onder de titel "enjoy the quality of live”. Onder leiding van een heuse keeper of the Quaich. Schrijf je in op [email protected]

Tot de volgende maand!