Heren 1 Nov

Rood-Wit Heren 1 - Myra Heren 1 22/11

Trouwe lezer,

Zoals u ongetwijfeld weet zijn voor ons de laatste drie wedstrijden voor de winterstop van cruciaal belang. We hebben vorige week Ring-Pass met 2-3 weten te verslaan en troffen deze week Rood-Wit. Vanaf dit seizoen hebben we elke woensdagavond voorafgaand aan een uitwedstrijd op zondag de mogelijkheid om op hockeyclub Ijburg op een waterveld te trainen. Afgelopen week was de laatste keer van deze seizoenshelft op Ijburg. Op deze steenkoude woensdagavond met straffe noord-westen wind en gigantische hoeveelheden water uit de lucht, werden we alvast voorbereid op het weer van afgelopen zondag.

Vlak voor het eerste fluitsignaal van de mannen in het geel begon het enorm te hagelen, waardoor het veld voor korte tijd in een prachtig sneeuwlandschap werd omgetoverd. De hagel was echter net niet heftig genoeg voor het onderbreken van de wedstrijd, dus daar gingen we! Na een redelijke eerste helft van onze kant bleken wij toch wel de bovenliggende partij. Dit werd helaas niet uitgedrukt in de score, want door een goede counter van Rood-Wit gingen we met 1-0 de rust in.

De tweede helft was kwalitatief veel minder van beide kanten. Slordig balverlies, een laag tempo (mede dankzij het kletsnatte veld en matig gebruik van de voordeelregel door de scheidsrechters) en heel veel (zoals Lars Otting het altijd noemt) postbode-hockey; De bal brengen naar je medespeler in plaats van te passen. Na een schoonheidsfoutje in onze achterhoede legde de Rood-Wit spits zijn 2e van de dag achter onze keeper. Gelukkig weet Ome Joop met een briljant geplaatste strafcorner de spanning terug te brengen in de wedstrijd: 2-1.

Dit was ook het moment in de wedstrijd waarop door beide team veel strijd werd geleverd om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Na een middelharde overtreding van een Myranees, ging een Rood-Wit aanvaller helemaal uit zijn plaat. Na de nodige Engelse scheldwoorden te hebben geuit, greep hij onze capitein Nicky B bij zijn keel. De scheidsrechter kon niet helemaal goed zien wat er gebeurde, dus besloot beide onrustschoppers met geel van het veld te sturen. De aanvoerdersband werd vanwege de gele kaart doorgegeven aan Duco Luno, die zijn debuutaanvoerdersschap de hele avond trots heeft lopen vertellen aan iedereen die het wilde horen.

Door deze 10 tegen 10 situatie ontstond er voor ons meer ruimte om te hockeyen en de Rood-Wit achterhoede had dan ook geen idee wat ze met de bal aan moesten. Een verdediger peerde de bal op ooghoogte op goed geluk weg. Dit was, ondanks dat een zelfde soort pass van ons 2 minuten daarvoor werd afgekeurd, toegestaan en een Rood-Wit spits maakte de 3-1. Kort daarna counterde Rood-Wit wederom scherp. Na een sprintduel tussen aanvoerder Nicky B en een Rood-Wit spits, gevolgd door hard inkomen van beide kanten, werd de tweede gele kaart van de wedstrijd getoond aan Nick en een strafcorner gegeven. Waar we vorige week tegen Ring-Pass hier en daar een cadeautje mee kregen van de mannen in het geel, kreeg Rood-Wit de cadeautjes vandaag uitgedeeld. Aan het einde van het seizoen zal je uiteindelijk ongeveer evenveel cadeautjes hebben ontvangen als de tegenstander, maar desalniettemin geeft het een een zuur gevoel tijdens de wedstrijd. Een strafcorner in de laatste paar minuten vloog er nog in na een rebound. Dit betekende de eindstand van 4-1.

Volgende week onze laatste wedstrijd van de eerste seizoenshelft. We spelen op ons eigen veldje tegen een andere concurrent: Alkmaar. De heenwedstrijd werd begin september met 4-2 verloren, dus tijd voor een revanche!

Tot langs de lijn!