Heren 1 Nov

Amersfoort Heren 1 - Myra Heren 1 1/11

Trouwe lezers,

Misschien is het u al opgevallen, maar dit jaar zijn de scribenten van onze wedstrijdverslagen verdeeld. De heren met nummer twee en drie mogen iedere week hun schrijfkunsten delen met de volgers van deze pagina en de website. Hoewel wij altijd zeer positief over spelbeeld, fans of scheidsrechters zijn geweest, konden we onze euforie over het resultaat nog niet delen. Tot vandaag! In elk verslag, tot nu, werd de spanning opgebouwd om in een van de laatste alinea's de uitslag te vermelden. Het spijt me alvast dat ik die spanning niet meer opbouw. Myra H1 wint met 1-2 op Amersfoort!

Het was inmiddels al bijna een half jaar geleden, wanneer wij voor het laatst in competitieverband drie punten konden binnenslepen. Het was zelfs de eerste uitoverwinning in de overgangsklasse. Anderhalf jaar speelt Myra inmiddels in de overgangsklasse en dat zijn weken vol, hoe cliché dat ook mag klinken, bloed, zweet en tranen. Vier momenten in de week op het hockeyveld, ellenlange videobesprekingen, teambuildingactiviteiten (lees: survivalen in de bossen van Amersfoort) en andere teambuildingactiviteiten (lees: thé dansants e.d.). De vreugde en blijdschap na het laatste fluitsignaal was dan ook immens.

Het was een erg spannende eerste helft. Er werd veel op het middenveld gespeeld met hier en daar een corner. Beide keepers wisten hun werk goed te doen en het resultaat hiervan was rusten met de brilstand. In de rust werd gesproken over hoe belangrijk het was de discipline te houden en taak bewust te blijven spelen. Het eerstvolgende doelpunt kwam op conto van een spits van Amersfoort. Deze jongens probeerden al de hele wedstrijd lang de bal de cirkel in te pompen hopend op een voetje of tip-in. Geweldig voor hen, maar wij zijn niet zomaar verslagen. We krijgen meer grip op de wedstrijd en we mogen aanleggen voor een paar corners. Een magistrale verlengde tip-actie van zanger-Bijlsma op grote broer papa-Bijlsma zorgde ervoor dat het meegereisde publiek kon gaan klappen. Het is erg spannend en vijf minuten voor tijd krijgen we nog een strafcorner. Onze grote Snonodebono (die overigens al 4-0 voorstaat tegenover deze keeper) mag aanleggen en schiet de bal vol het kruis in (let wel: het kruis van het doel, niet van een tegenstander).
De scheidsrechter fluit voor het einde van de wedstrijd en de eerste overwinning is een feit.

Nu mogen we ons opmaken voor de komende wedstrijd tegen Cartouche. Speciaal affiche, want vorig jaar werd van de uiteindelijke nummer 4 thuis nipt met 4-3 verloren. Laten we met jullie steun, en een aansluitend TD, zorgen voor de volgende drie punten.

Tot zondag,