Heren 1 Sep

Myra Heren 1 – Huizen Heren 1 27/9

De omstandigheden voor een potje hockey waren wederom fantastisch afgelopen zondag. Het hele team was mooi op tijd op de club om te genieten van het weer en om het spektakelstuk van heren 2 te bekijken. De heren van het tweede gaven ons het goede voorbeeld door Overbos met 13-1 terug naar huis te sturen met fantastisch combinatiespel.

Om 13.50 uur begonnen wij omgekleed en wel aan de voorbespreking. Nadat de mini’s van de week hun wekelijkse grappen weer verteld hadden (waar overigens smakelijk om werd gelachen), begon Rense met het tactisch strijdplan voor deze dag. Het wapen van Huizen is hun corner, dus voor ons was het duidelijk om ervoor te zorgen dat ze die zo min mogelijk kregen.

Na slechts 5 minuten spelen vond de scheidsrechter aan clubhuiskant het al nodig om gigantisch hard op zijn fluit te blazen voor een milde overtreding in ons drieëntwintigmetergebied: Een strafcorner. Na wat protest voor deze gemakkelijke beloning voor Huizen, werd er opgesteld en wel ja: onterechte corners vliegen er altijd in: 0-1. Gelukkig was het Sammie Prins (onze topschutter van afgelopen seizoen) die luttele minuten later de aansluitingstreffer en tevens zijn eerste doelpunt van dit seizoen verzorgde. Op aangeven van Boyd verdween de briljante tip in het dak van de goal. Vervolgens was het Huizen dat uit een snelle vrije slag de bal naar voren sloeg. Na een stopfoutje sloeg een spits van Huizen de bal keurig binnen: 1-2.

Gelukkig voor ons werd vlak voor rust Mike van der Hart in het veld gebracht, want zijn eerste balcontact werd meteen verzilverd: Een fantastische steekpass op de diep wegbewegende Nick. Nick speelde samen met Lars keurig een ouderwets 1-2tje uit tussen 4 verdedigers van Huizen en onze nieuwe aanvoerder van dit seizoen (Nick) werkte af: Wat een prachtgoal, waar zeker nog debuutaanvoerdersgoalpitchers voor betaald moeten worden, maar dat terzijde.

Met deze gelijke stand en prima spel gingen we rusten. Doorgaan zoals we in de eerste helft speelden was de opdracht en zo geschiedde. Na een aantal knap gecreërde kansen, verdienden wij onze tweede strafcorner van de wedstrijd, die door Stefan knap werd binnen gepusht: 3-2 voor. We waren zo euforisch en in de wolken door deze voorsprong, dat ons spel daaronder ging lijden: Slordig balverlies en achteroverleunend spel zorgden ervoor dat we in de laatste 10 minuten onder hevige druk van Huizen lagen. Van een onenigheidje met de scheids, waardoor sommige spelers nog half stonden op te letten, werd door Huizen optimaal geprofiteerd: 3-3.

De laatste 5 minuten waren van onze kant niet goed. We wilden kosten wat kost dit gelijkspel verdedigen en dit leek te lukken, totdat er opeens een spits van Huizen op kopcirkel opdook en afrondde met zijn backhand. Meteen daarna volgde het eindsignaal van de mannen in het geel. Vol ongeloof keken wij ze aan: Hebben we nou verloren in de allerlaatste milliseconde van deze wedstrijd? Was de wedstrijd niet al afgelopen?

Het besef dat we zo dichtbij ons eerste puntje dit seizoen waren en vooral de manier waarop, maakte dat we ongelooflijk teleurgesteld afdropen richting de kleedkamer.. We maken week na week de juiste stappen, zien progressie in het spel, alleen de nodige punten ontbreken nog. Hieronder een aantal feiten waaruit duidelijk blijkt dat we op de goede weg zijn:

Deze week waren we er érg dichtbij. Komend weekend spelen we uit tegen Union in Nijmegen en zijn we tot onze vreugd, net als vorig jaar, uitgenodigd bij de familie Wetzels thuis voor de lunch en de voorbespreking. Daarvoor alvast dank! Bovendien zullen we er vanaf komende zondag nóg meer als een team uitzien. Voor ons is een fantastische outfit samengesteld door onze nieuwe sponsor ‘Gentlemens place’ die we zowel voor als na de wedstrijd met plezier zullen dragen. Wilt u ons bewonderen in deze prachtige kledingset, of heeft u gewoon zin in een spannende wedstrijd tegen Union? Dan nodig ik u allen uit voor komende zondag!

Tot snel langs de lijn,