Heren 1 Sep

Breda Heren 1 – Myra Heren 1 20/9

Zoals wel vaker de afgelopen jaren hadden we er een flinke reis op zitten. Breda was de bestemming van afgelopen zondag. De laatste herinneringen van wedstrijden in Breda staan nog goed in ieders geheugen gegrift. Zwart-Wit was
toen de tegenstander en onze Boyd maakte toen de bevrijdende treffer, waardoor we nog een jaar in de overgangsklasse mogen spelen.

Breda is van een ander kaliber. Een degelijke ploeg die ontzettend weinig fouten maakt. We wisten dat het dus een lastige pot zou worden, maar elke wedstrijd begint met 0-0. Nou kan ik u vertellen dat we nog geen kwartier verder waren in de wedstrijd en het scorebord gaf al de stand 0-3 aan. Erg pijnlijk, maar dé kansen die ze kregen gingen er ook in. Het tactisch plan werd aangepast en daar volgden snelle counter uit. Eén van de counters resulteerde in een open kans voor Stefan. Een briljante scoop van Koert op Otting, vervolgens een heerlijke loopactie en een perfecte pass op Stefan. Een speler van Breda haalt de bal alleen van de lijn met z'n voet. Strafbal dus. Otje eist de bal op en laat de keeper kansloos. De rest van de wedstrijd werd vooral gecontroleerd door Breda en enkele kansen die wij creëerden werden gestopt. Zij wisten uiteindelijk de score uit te breiden naar een, voor ons teleurstellende, 6-1.

Nu is het zaak om de goede dingen te onthouden en de mindere dingen beter te doen. Zondag staat er met Huizen wederom een goede tegenstander op het programma. Het enige probleem voor Huizen is dat ze naar Myra moeten. Daarbij komt ook nog dat er een TD bij ons is. Hierbij nodig ik alle lezers uit om ons aankomende zondag naar de overwinning te schreeuwen!

Tot dan,