Clubhuismanager Sep

Bericht van de clubhuismanager: september 2015

Nu, het seizoen is weer begonnen. De vaste barmensen die de afgelopen weken de bar opengehouden hebben, hebben een prachtige clubprestatie geleverd. Daarvoor heel hartelijk dank!

Bezetting. De zaterdag is weer helemaal top geregeld. Rob Bucker, organisator van de zaterdag, heeft veel ouders bereid gevonden coördinatietaken op zich te nemen. De zaterdag loopt dan ook op de spreekwoordelijke rolletjes. Het is voor de bardiensten prettig om via de coördinator één aanspreekpunt te hebben die weet hoe de kassa werkt, waar producten staan en aanwijzingen geeft. Op die manier kan iedereen een goede bardienst draaien. Op zaterdagochtend worden nog even de kleedkamers en de toiletten schoongemaakt door Loes. En zo kunnen we gerust onze gasten ontvangen.

Maar ook op de zondag is het inmiddels weer strak geregeld. Met Annet en Bas als coördinatoren en Loes die ook op zondag de kleedkamers en de toiletten schoonmaakt. Er is niets prettiger dan in een schoon clubhuis binnen te komen. Op zondag verzorgen de spelende teams de bardiensten. Ook zij kunnen alles aan de coördinatoren vragen, zodat zij een soepele dienst kunnen draaien.

Inmiddels is de bezetting door de week ook weer geregeld. Op maandag door de dames van het 6e team o.l.v. Stephanie Bocxe, op dinsdag door Bas, op woensdag door Annet ('s middags) en Marianne, op donderdag door Annet en Atti en op vrijdag weer door Annet.

We staan de hele week tot ieders beschikking!

We zijn geconfronteerd met een nieuwe drank- en horecawet, hetgeen wel wat voeten in de aarde heeft. Nieuwe vergunningen worden aangevraagd en de Gemeente zal hier strenger dan voorheen op controleren. Het belangrijkste is dat alcoholische dranken niet aan kinderen onder de 18 jaar mogen worden aangeboden. Maar er is meer. Daarom zijn er achter de bar extra instructies. Houd jullie daaraan!

Voor onze aller veiligheid heeft het bestuur besloten langzaam maar zeker over te gaan naar cashless betalen, zowel door de week als in het weekend.  Je kunt pinnen en met Myra card betalen. Op de zaterdag geven we nog een beetje ruimte aan de kinderen door voor bedragen tot €5,00 ook contant geld te accepteren. We danken jullie voor je begrip en medewerking.

Bitjes zijn dit seizoen verplicht. Deze zijn te verkrijgen achter de bar (€5,00 per stuk). Dat geldt ook voor fluitjes (€3,00 per stuk).

Vacatures: coördinatoren (dinsdag en zondag), een TD-team (8 personen, M/V), koks om maaltijden te bereiden op doordeweekse dagen maandag t/m donderdag. Wil je ons helpen, graag! Bel of mail Bas.

We wensen iedereen een heel fijn seizoen!

Namens MYRA,

Bas Koppelman