Heren 1 Sep

Myra Heren 1 – Rood-Wit Heren 1 6/9

De eerste wedstrijd van het seizoen stond afgelopen zondag op het programma. Een nieuwe start voor ons allen. Een nieuwe coach, nieuwe trainers, nieuwe staffleden en een aantal nieuwe spelers. In de vijf-weken-durende voorbereiding hebben we ons steeds meer ontwikkeld. Zowel fysiek als mentaal. Het weekend door de bossen van Amersfoort is wel het juiste voorbeeld van ‘back to basic’. Want ook dit jaar begint iedereen weer op nul punten. Terug naar de basis. Als we nog eén keer vergelijken met vorig jaar, willen we meer goals voor en minder tegen. Dat zal dan waarschijnlijk resulteren in meer punten en hopelijk een veilig einde.

Rood-Wit dus. Een onberekenbare ploeg. Een aantal spelers ging weg en een aantal spelers kwam naar Aerdenhout toe. Geen idee dus hoe ze ervoor stonden. Na het eerste fluitsignaal ging het eigenlijk voor ons gevoel best aardig. Weinig fouten en niet of nauwelijks een kans tegen. We krijgen een eerste strafcorner en onze papa van het team benut deze door de bal snoeiendhard het dak in te slepen. Eerste goal van het seizoen en voor Steef z’n debuutgoal in de Overgangsklasse. Enkele luttele minuten later zijn we weer terug bij af. Rood-Wit scoort via een corner die eerst uitstekend wordt gered door Bobbe, maar via de rebound in het doel verdwijnt. Even later krijgt Rood-Wit nóg een kans en die weten ze dan wederom te benutten. Net voor rust wordt het spannend, want we willen met een gelijke stand de rust. In een razendsnelle counter van Rood-Wit scoren ze een heel lullig goaltje. Maar een goal is een goal. Dus we gaan met een 1-3 stand de kleedkamer in.

Na de rust spelen we gedisciplineerd en zoeken we naar mogelijkheden voor de aansluitingstreffer. Die vinden we ook, maar de laatste pass komt steeds net niet aan. Rood-Wit krijgt een strafcorner en uit die strafcorner volgt een volgende. Deze gaat er dan helaas in. Hoewel wij ook strafcorners hebben gekregen konden we er maar één benutten. Tot het moment dat onze dreumes Tinus zijn eerste goal voor Myra kon maken. Deze jongeheer speelt dit jaar voor het derde seizoen op Myra, maar wist (ondanks enkele goede kansen) nog nóóit te scoren in het Wit-Groen. Op magistrale wijze bracht hij via een tip-in de doelman op z’n gat en mochten zijn teamgenoten de bal uit het net vissen. Hierna was het zaak om kalm te blijven en door te combineren richting de gelijkmaker. Dit mocht niet zo zijn, want twee individuele fouten leverden gelijk twee goals op. Dat is nou eenmaal de Overgangsklasse. Fouten worden gelijk afgestraft.

Nu is het zaak dat wij hetzelfde gaan doen. Fouten bij de tegenstander afstraffen en zakelijk een wedstrijd uithockeyen. Aankomende zondag de volgende kans. We spelen een uitwedstrijd op Alkmaar. Uiteraard is iedereen uitgenodigd om ons aan te komen moedigen!

Tot zondag (14:45 uur),