G-Hockey Sep

Myra G-Hockeyers schitteren tijdens internationaal toernooi in Londen

De laatste week van augustus werd het Euro ParaHockey Tournament georganiseerd in Londen. Met dit toernooi, speciaal opgezet voor G-hockeyers, wil de Europese Hockey Federatie laten zien dat hockey voor iedereen is. Nederland stelde twee teams samen, één daarvan bestond uit G-Hockeyers van HV Myra en Castricum. Myra vaardigde Jasper van Hees, Dhammika Smit (G1) en Giovanni Felter en keeper Paul Klootwijk (G2) af. In gezelschap van begeleider Marjolein Selier togen zij naar de hoofdstad van het Verenigd Koninkrijk, die overigens ook gastheer was van het EK Hockey.

Samen met teams uit Italië, Portugal, Duitsland, Spanje en Engeland streden de Nederlandse teams om de gouden plakken. "De spelers hadden onderling heel leuk contact met elkaar. Ondanks dat velen geen Engels spraken, lukte het toch om met elkaar te communiceren” vertelt Marjolein. De teams waren verdeeld over een beginners- en een gevorderden poule. Nederland had in elke poule één team. Het Myra/Castricum-team kwam uit in de beginnerspoule en greep op doelsaldo nipt naast het goud. Het gevorderden team haalde de finale, maar verloor helaas van Portugal. Twee zilveren plakken weliswaar, een hele knappe prestatie.

Als kers op de taart mochten de G-Hockeyers een echte EK wedstrijd van de Nederlandse dames bijwonen in het stadion van het Queen Elizabeth Olympic Park. Na afloop van de wedstrijd hebben ze handtekeningen verzameld van de Nederlandse hockeysters . Bovendien zijn ze op de foto gegaan met international en oud Myra lid Kelly Jonker. "Het waren drie zeer leuke, gezellige en sportieve dagen. We hebben ontzettend veel plezier met elkaar gehad en behoorlijk wat indrukken opgedaan. Het was ook wel vermoeiend, maar het was met stip een geweldige, onvergetelijke ervaring” aldus Marjolein.